Love your Breakfast!

Skærmbillede 2015-02-14 kl. 10.16.53

Der vil altid være den type, der bare ikke er sulten om morgenen. Hende der stadig er mæt pga. den store middag igår! Den type er jeg så bare ikke! Jeg skal have min morgenmad! Det siges heldigvis også, at morgenmad er dagens vigtigste måltid! Jeg har engang fået fortalt, at man skal spise som en konge til morgen, en prins til frokost og en bonde til aften. Den talemåde er jeg fan af! 😀

Hvorfor er morgenmad så vigtig?

Morgenmad er så super vigtig, fordi du efter en nat har et lavt blodsukker. Kroppen har brug for byggesten til få energi til at modstå dagens udfordringer. Desuden sætter det gang i forbrændingen og medvirker til at holde vægten stabil. Dette kan også forklares ved, at når man har et normalt blodsukkerniveau, vil trangen til søde sager mindskes, man vil have mindre tendens til at overspise og man vil have mere energi til at dyrke motion og lignende. Studier viser, at personer som dropper eller glemmer morgenmaden, har en større tendens til at veje mere, i gennemsnit 2 kg. mere, end dem som spiser morgenmad. Til jer som ikke spiser allerede morgenmad – her har i fået lidt at tænke over! 🙂

Nedenfor er nogle eksempler på morgenmad fra min hverdag!

Skærmbillede 2015-02-03 kl. 22.19.11

Havregrød lavet på vand toppet med granola og blåbær.

IMG_2789

Smoothie toppet med havreklid og valnødder. Hertil sundhedspandekager lavet på banan, æg og kardemomme.

Skærmbillede 2015-02-03 kl. 22.20.33

Skyr toppet med kiwi, mysli og kokosflager.

Skærmbillede 2015-02-03 kl. 22.21.16

Skyr toppet med vindruer, appelsin og granola.

Håber i fik lidt inspiration til dagens første måltid!

Tak fordi i læse med!

A

Skriv en kommentar