Omformuler udfordringer som del af din udviklingsproces

Vi har altid fået at vide at vi skal drømme stort og “reach for the stars”, men de færreste nævner, at det bliver svært og hårdt at gå efter vores drømme. Vi får ikke fortalt, at det skal være svært! Vi kan som regel ikke lide at kæmpe. Men det skal vi kunne lide, fordi kamp er en nødvendig del af den menneskelige vækstprocess. Hvis du ikke kæmper, vokser og udvikler du dig du ikke – sådan er det bare!

Når man arbejder mod ambitiøse og høje mål, går man mentalt og fysisk igennem flere faser!

Den første fase er, når du putter det nødvendige hårde arbejde i retning af dit mål. Arbejder du mod træningsmæssige mål, så er det i denne fase, du dag efter dag kæmper med træningen og konstant udfordrer dig selv til at blive bedre. Denne fase kommer man ikke uden om og frustration er uundgåelig på dette tidspunkt. Man er nødt til at stole nok på processen til at tro, at ens indsats vil betale sig i sidste ende. Hvis du vil vokse og gøre fremskridt, skal du gøre det hårde arbejde.

Flow er belønningen for at fortsætte og tage kampen op selvom det er hårdt. Du kan være i flow i stort set enhver aktivitet, hvor du aktivt bruger dine evner til det yderste. Du føler, at alt endelig klikker, eller at du er “i zonen”, og intet kan gå galt. Flow er, når alt det hårde arbejde belønner sig.

Flow vare desværre ikke evigt. I næste fase flytter din hjerne information fra korttidshukommelse til langtidshukommelsen, så du kan vende tilbage til en ny normal og igen kan fortsætte din udviklingsproces.

Uanset hvad du arbejder mod, er nøglen at huske, at kamp er en indbygget del af vækstprocessen. Kamp er, hvordan du bliver stærkere, hvordan du får nye færdigheder, hvordan du vokser som menneske!

Jo større målsætning, desto mere kan du forvente at kæmpe – og jo større gevinst får du, når du overvinder trangen til at give op.

Hav en skøn dag og mist ikke modet!

Skærmbillede 2017-05-29 kl. 10.52.32

My everyday make-up routine

REKLAME / GAVE

Når den står på fest og farver, så kan jeg godt lide, at give den ekstra gas med make-up’en, men i hverdagene er jeg til et mere naturligt look. Det look, der giver en lækker frisk glød, som om man har været i solen og det look, der fremhæver ens flotteste træk. Samtidig skal make-up’en kunne ligges på under 10 minutter, da jeg ikke har tid eller lyst til at stå meget længere til dagligt. Min hverdagsmake-up er bygget op af få produkter af god kvalitet. Less is more, som ordspillet siger det!

Inden jeg når til make-up’en, så renser og plejer jeg selvfølgelig min hud, sådan at den er ren og fugtet, men den rutine hører sig til et andet indlæg.

  1. Duo concealer fra Nilens Jord. Jeg starter min rutine med at dække sorte rander under øjnene. Hvis jeg har nogle urenheder, jeg gerne vil have skjult, dækker jeg dem også med denne concealer! Den lægger sig pænt på huden, er ikke for pigmenteret og så holder den dagen lang.
  2. Mineral pudder fra Nude by Nature. Efter concealer bruger jeg ofte et let lag pudder i ansigtet, som giver et mere jævnt look. Det er ikke altid, jeg bruger pudder, da jeg til tider også gerne vil have et helt bart ansigt, men det er ikke for sjov, at det er en prisvindende mineral pudder! Den blender så flot og naturligt ind i huden og man kan ikke mærke, at man har make-up i ansigtet. Til at påføre pudderen bruger jeg Nude by Nature’s egen Flawless Brush, som kan bruges til alle typer af pudder og foundations.
  3. For at skabe glød i ansigtet bruges jeg Yves Rocher’s solpudder, der giver en varm og solbrun kulør til ansigtet. Derudover bruger jeg deres highlighter duo, der giver en let og fin gylden shine. Til at påføre disse bruger jeg M.COSMETICS Basic Powder Brush No. 20.
  4. Den mascara jeg benytter for tiden er Clarins Supra Volume mascara i sort. Den giver god længde og volumen til hverdag og den kan bygges op, hvis man gerne vil have et mere dramatisk look. Derudover så indeholder den ingredienser, som også styrker og beskytter vipperne, hvilket jeg synes er super vigtigt, når man går med mascara hver dag.
  5. Til brynene bruger jeg Anastasia Beverly Hills Brow Wiz, som er et af de bedste brynprodukter, jeg nogensinde har arbejdet med. Man kan virkelig opbygge fyldige og naturlige bryn med denne pen. Til at sætte brynene, bruger jeg The Body Shops klare Brow & Lash Gel. Holder brynene på plads dagen lang uden at gøre dem helt stive.

Det var så min hverdags make-up rutine, som jeg er virkelig glad for for tiden. Et naturligt look, som giver flawless hud! Hvilke er dine favorit hverdagsprodukter?

Hav en fantastisk dag!

Skærmbillede 2017-05-29 kl. 10.52.32

Gør dine “burde” til “vil”

Vi lever i dag i et samfund, hvor vi er omgivet af forskellige pres i forhold til, hvordan vi skal leve vores liv, hvilket job vi skal have, hvor meget vi skal træne og hvordan vi skal se ud for at have det bedste liv. I stedet for at give os energi, så holder det os oftere tilbage fra at have det godt. Kan du nikke genkendende til nogle af nedenstående udtryk?

  • Jeg “burde” se ud på en bestemt måde
  • Jeg “burde” spise flere grøntsager
  • Jeg “burde” ikke spise is, slik og chokolade
  • Jeg “burde” rydde op og gøre rent
  • Jeg “burde” besøge min bedsteforældre
  • Jeg “burde” være mere produktiv

Hvis ovenstående lyder som nogle ting, som kunne komme ud af din mund, så kan vi berolige dig med, at du bestemt ikke er alene! Men alle disse sætninger putter et stort pres på dine skuldre, som du hver dag går rundt med. Dine “burde” kan sættes i direkte sammenhæng med, hvor du lægger mest pres på dig selv.

De kan være både en god og dårlig ting, det afhænger af, om du handler på dem. Handler du ikke på dine “burde”, så vil de resultere i uhjælpsom stress og mistrivsel, men vælger du derimod at tage dine “burde” og sætte dem i gang, kan det skabe produktivitet og beslutsomhed i dit liv.

Prøv at ændre dit perspektiv på dine “bør” i dit liv. At bruge “vil” i stedet for “burde” er en meget mere selvsikker og positiv tankegang og tager skyldfølelsen ud af ligningen. Start med at kigge nærmere på, hvilke af dine “burde” som rent faktisk gerne vil handle på. De “burde”, som du ikke vælger at handle på, skal du fjerne fra dine tanker, da de ikke gør noget godt for din mentale sundhed. Når du valgt, hvor du vil handle, skal du ændre dine “burde” til “vil” og skrive dem ned.

  • Jeg “vil” træne i dag
  • Jeg ”vil” rydde op i garagen
  • Jeg “vil” spise 600 gram grønt om dagen
  • Osv.

Du kan med fordel skrive en liste med de ting, du “vil” lave. Det kan du enten gøre aftenen forinden eller hver morgen. Gør dine “burde” til handlingsopgaver, som du kan krydse af, som du færdiggør dem.

Hav en fantastisk dag!

Skærmbillede 2017-05-29 kl. 10.52.32

Gør din gåtur mere effektiv

Som I ved, så er jeg siden Covid-19 blevet utrolig glad for at gå turer. Jeg synes, at det giver ro til mine tanker, samtidig med at jeg får bevæget mig og set min elskede by. Man er langt mere opmærksom, når man går, end når man for eksempel cykler rundt og det kan jeg godt lide!

At gå er faktisk også en utrolig undervurderet aktivitsform. Gang giver måske ikke samme høje kalorieforbrænding, som andre former for cardio, men det har stadig et utal af fordele, der gør gang til en ægte all-star! Gang har bl.a. en positiv effekt på humøret, reducerer stress, styrker dine knogler, reducerer trangen til slik og junk m.m.

Hvis man nu alligevel gerne vil gøre gåturen mere effektiv og forbrænde flere kalorier på turen, så læs min råd nedenfor!

  1. Den mest effektiv måde at øge din indsats på turen er ved at finde nogle bakker. Bakker vil få pulsen til at stige, styrke lår og øge forbrændingen.
  2. Øg tempoet. Jo hurtigere du går, desto flere kalorier forbrænder du.
  3. Indlæg intervaller på turen. Udfordre dig selv til at gå så hurtigt du kan i kortere distancer og gentag 10 gange. Intervaller øger forbrændingen markant, så her er der masser at hente!
Hav en skøn dag – nu vil jeg hoppe ud og gå en tur!
Skærmbillede 2017-05-29 kl. 10.52.32

Intentioner og ønsker for juli måned

MY MONTHLY TO DO LIST/WISH LIST

  • Ud og lufte min nye racer cykel noget mere – det er for skidt, at den kun har været ude og køre én gang!
  • Lave fodbad igen! Mine fødder skriger efter kærlighed og de skal lige gøres sommerklar inden jeg skal til Frankrig!
  • Komme i gang med at gå mine daglige lange og rare gåturer, som jeg gjorde det under lock down!
  • Forhåbentlig endnu en tur i min fars sommerhus – det er bare en oase af ro!
  • Til Frankrig i slutningen af måneden og nyde den skønne sol og varme!
  • Læse nogle flere bøger!
  • Nyde at have ferie og bruge den sammen på skønne ting sammen med familie og venner!
HVAD HAR I AF ØNSKER FOR MÅNEDEN?
Skærmbillede 2017-05-29 kl. 10.52.32

Mine nye sommerdufte

Reklame // Modtaget i gave

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg, siden jeg var helt lille, altid har knuselsket Marc Jacobs Daisy parfumer. Den gang jeg først fik lov til at begynde at gå med parfume, var Daisy parfumen på min ønskeliste og det er den stadig i dag. Parfumen er efterhånden ved at være en gammel kending på markedet, men det har bestemt ikke gjort den mindre attraktiv. Daisy parfumerne er lidt ligesom George Clooney, de bliver bedre og bedre.

Disse nye limited edition sommerversioner Daisy Love og Daisy Daze er begge virkelig skønne. Min personlige favorit må nok være Daisy Daze, men begge vil bestemt blive brugt i løbet af sommeren! Hvis jeg skal forsøge at beskrive duftene, så er Daizy Love mere sød, kraftig og varm i duften. Hvor Daisy Daze er mere frisk og frugtig i duften.

Daisy Love

Jeg ser som udgangspunkt mig selv bruge den lidt lettere Daisy Daze i dagstimerne og den mere fyldige Daisy Love duft i aftentimerne. Men nu må vi se, det kan også være, det bliver omvendt!

Daisy Daze

Begge parfumerne koster 599,95,- for 50 ml og kan bl.a. købes i Matas i butikkerne og online her.

Hav en dejlig aften!

Skærmbillede 2017-02-12 kl. 11.08.41

Træningsplan WEEK 28

Jeg tænkte, jeg ville gå i gang med at dele mine træningsplaner igen, som jeg har gjort det tidligere. Både fordi det giver mig en stor motivation for at overholde mine planer og derudover, så tænkte jeg, det kunne være god inspiration til jer i forhold til at sammensætte jeres egne programmer. Siden Corona har jeg været ret glad for at følge youtube videoer, så dem jeg laver linker jeg også til nedenfor :).

Træningsprogram WEEK 28:

MONDAY: 7,5 kilometer morgenløb + 10 min maveprogram

TUESDAY: 1 times helkrops-styrketræning

WEDNESDAY: 8 kilometer morgenløb + 15 min udstrækning

THURSDAY: Pause

FRIDAY: 1 times helkrops-styrketræning

SATURDAY: 11 kilometer løb

SUNDAY: Pause

Hav en dejlig dag!

Skærmbillede 2017-02-12 kl. 11.08.41

Alternativer til tilsat sukker

Tilsat sukker er en af ​​de mest unødvendige ingredienser i den moderne tids kost og er forbundet med mange alvorlige sygdomme, herunder fedme, hjertesygdomme, diabetes m.m. Sukker kan forstyrre kroppens hormoner, der regulerer sult og mæthed, hvilket kan føre til øget kalorieindtagelse og dermed vægtøgning. Et for stort sukkerforbrug kan ligeledes skade dit stofskifte, hvilket kan føre til øget insulin- og fedtlagring.

En del af problemet er, at mange mennesker indtager rigtig meget sukker uden selv at vide det. Heldigvis er der mange sundere alternativer til at gøre maden sødere uden at tilsætte sukker.

Stevia og andre sødemidler: Stevia er et 100% naturligt sødemiddel, der indeholder nul kalorier og har ingen kendte skadelige sundhedseffekter.

Honning: Honning er sød og gylden og indeholder antioxidanter og små mængder vitaminer og mineraler. Honning kan give nogle sundhedsmæssige fordele, men det er stadig sukker og bør ikke indtages for meget.

Dadler: Dadler er utrolig søde og gode til desserter og kan nemt erstatte sukker. Udover at være søde, så indeholder de også fibre, B-vitamin, magnesium og kalium. I bagværk skal du bruge omkring samme mængde dadler, som du normalt ville bruge sukker.

Frugt er desuden en super god måde at søde på, herunder bananer og bær. Så her kan du bare lade fantasien få frit spil.

Hav en fantastisk torsdag!

Sommerferie, sommerhus og ferielæsning

Reklame

Efter en LAAANG eksamensperiode så står den endelig på ferie for mit vedkommende. Og ferie betyder mere tid: mere tid til at være sammen med venner og familie, mere tid til træning, mere tid til arbejde og mere tid til bloggen. Jeg har savnet at skrive herinde, men overskuddet har bare ikke været der efter at have siddet med opgaveskrivning og eksamensforberedelser fra 9-21 dagligt. Men nu er overskuddet der og jeg er tilbage 🙂

I sidste weekend tilbragte jeg min tid i min fars skønne sommerhus i Smidstrup med to af mine bedste veninder. Det var virkelig en dejlig weekend. Den stod bare på hygge, solbadning, roman-læsning, badeturer, god mad og masser af grin. Det er dejligt at have tid og lyst til at læse igen. Når jeg studerer og læser mange lektier til dagligt, så er det sidste jeg har overskud til, at læse yderligere i min fritid – selv om jeg nu rigtig godt kan lide at læse.

Reklame for Politikens Forlag / Bog modtaget i gave

Mens vi var afsted læste jeg Sommerfugl i Frost af Sylvia Day. Bogen er en smuk og sensuel kærlighedshistorie, der fanger ens opmærksomhed fuldstændig. Jeg slugte bogen råt og det tog mig ikke mange dage, at læse den færdig. Bogen handler om to personer, som begge har en tung bagage at bære rundt på. De møder hinanden og man følger deres hæsblæsende kærlighedshistorie – hvordan de møder hinanden, hvordan de forelsker sig i hinanden, hvilke forbehold de har overfor hinanden osv. Jeg kan love jer for, at der er lidt af et plot-twist til sidst i bogen, som er mega fedt, men for at få det at vide, må i læse bogen. Kan jo ikke røbe for meget 🙂 Den kan købes her, både som e-bog, lydbog eller paperback og koster fra 79DKK til 150DKK, alt afhængig af valgte format.

Hav en fantastisk 1. juli!

Purple Brain Grød

REKLAME

Lyder overskriften lidt underligt, så får du en forklaring nu – for bare rolig, der er ingen lilla hjerne i den her grød! Der er til gengæld rigtig mange andre lækre og sunde ting i.

Jeg har den seneste tid testet Brain Blend by Ida Hjorth‘s produkter og jeg er blevet svært begejstret for det produkt, der hedder Purple Brain, som I kan se et billede af lige nedenfor. Purple Brain er egentlig en kakaodrik, men det er slet ikke usundt, som man måske normalt forbinder kakaomælk med.

Purple Brain er en pulver, der består af rå kakao, gurkemeje, ceylon kanel, ingefær og sort peber! SUPER GODE INGREDIENSER! Gurkemeje er en stærk antioxidant, der bl.a. hjælper med at understøtte vores nerve- og immunsystemet, bevare sunde og stærke knogler og er med til at reducere oxidativ stress i kroppen. Ingefær bidrager til god energi og fysisk velvære og så støtter ingefær også fordøjelsen. Og kanel er godt til at opretholde et sundt blodsukker niveau. Du får altså virkelig mange gode og sunde elementer gennem Purple Brain.

Nu drikker jeg ikke selv så meget kakaomælk, men jeg bruger pulveret på mange andre måder og det kan man sagtens! Jeg putter den for eksempel i min morgengrød, som her på billedet ovenfor og jeg kan love jer for, at det er lækkert! Smagen af Purple Brain er en rund og lækker kakaosmag, som hverken er for sød eller for bitter. Nedenfor får i opskriften på min morgengrød.

Brain Blend Morgengrød:

Ingredienser:

  • 1 dl havregryn
  • 2 dl vand
  • 5 knuste valnødder
  • 1 tsk Brain Blend
  • 1 dl skyr
  • En håndfuld bær

Det du skal gøre, er at varme havregryn, vand, valnødder og Brain Blend op i en gryde, mens du rører rundt. Når grøden har den ønskede konsistens, hælder du den op i en skål og topper med skyr og bær et voila – så er der serveret en lækker chokoladegrød 🙂

Bon Appetit!