Ikke fysiske fordele ved træning

92333227_516118582417457_1020448946373263360_n.jpg

Der er mange, der primært træner, fordi de føler, at de er nødt til at ændre deres kroppe ved at tabe sig, blive mere tonet, få flere muskler osv. Det er på grund af ydre ting og ikke indre. Det har jeg selv gjort i mange år og gør til dels også stadig. For selvfølgelig må man gerne træne for at opnå nogle fysiske forandringer, det skal barehelst ikke være den eneste årsag. Jeg vil i stedet opfordrer jer til at træne, fordi jeres kroppe er fantastiske, Læs resten

Intentioner og ønsker for april måned

Skærmbillede 2020-04-03 kl. 22.31.23.png

Så kom foråret, men jeg skal være ærlig og sige, at det ikke ligefrem var denne måde, jeg havde forventet at bruge den første del af foråret på! Men vi kommer jo desværre bare ikke uden om Corona, hvor end vi gerne vil det. Så vi må jo nok bare indse, at april måned ikke bliver den mest sociale af slagsen. Men nu skal Corona ikke tage al hyggen væk og derfor er der stadig en masse, som jeg ser frem til og gerne vil i april! Og de ting nævner jeg lige nedenfor. Måske du kan finde lidt inspiration til, hvad du selv kan gøre i løbet af måneden 🙂 Læs resten

Støt lokalt – en af mine pizza pushere

91865782_229415905096834_4915859244462374912_n.jpg

SAMARBEJDE – REKLAME

Igår besluttede jeg mig for, at det ikke skulle være en helt normal onsdag, den skulle lige være lidt ekstra hyggelig og ekstra lækker. Jeg kunne jo selvfølgelig ikke gå ud og spise, men i stedet bestilte jeg take-out og fik restauranten hjem til min stue. Valget faldt på en af mine favorit pizza pushere, som tilmed leverer maden hjem til dig helt gratis. Vi skal huske i disse dage, hvor vigtigt det er, at vi støtter vores lokale restauranter og caféer, særligt hvis vi gerne vil have, at de fortsat er her efter Corona-krisen! Og det skal ikke være nogen hemmelig, jeg vil gerne have MaMeMi overlever! Læs resten

Det effektive hjemmekontor

Skærmbillede 2020-03-23 kl. 18.32.37.png

Der er helt sikkert masser af andre som jeg, som sidder i den situation, at vi skal arbejde hjemme i et godt stykke tid yderligere. Om du er studerende eller arbejdende, så ved jeg, at det kan være svært at være helt så effektiv, når man gør det hjemmefra, da der er så mange distraktioner. Så derfor vil jeg i dette post forsøge at dele mine bedste tips til, hvordan hjemmekontoret bliver så effektivt som muligt. Læs med! Læs resten

Happy International Day of Happiness

Skærmbillede 2020-03-20 kl. 15.08.46.png

At være glad er ikke ens betydende med, at alt skal være perfekt, for det er der ikke meget, der er lige i øjeblikket med alt det her Corona-virus! At være glad betyder, at man har taget en beslutning om at se udover de ufuldkommenheder, der nu måtte være. I øjeblikket drejer det sig måske om, at vi er under lockdown, at vi ikke kan mødes med venner, gå i byen osv. Til andre tider er det måske, at vi ikke får gode nok karakterer, ikke vejer det rigtige, ikke har det rigtige job osv. At være glad handler om at se udover de omkringværende faktorer, som jeg lige nævnte og ikke lade dem være styrende for ens humør. Det gælder om at være til stede i nuet, smile og sprede glæde og få det bedste ud af de omstændigheder vi møder! Til enhver tid!

Nyd dagen, spred noget glæde og giv et ekstra smil til dem du møder på din vej – om det er et virtuelt eller et fysisk et af slagsen!

Hav en glad dag!

Skærmbillede 2017-02-12 kl. 11.08.41

Idéer til hvordan vi kan hjælpe hinanden i denne tid

dan-meyers-hluOJZjLVXc-unsplash.jpg

1. Det sværeste, men også det vigtigste råd i disse tider er social distance. Bliv hjemme for så vidt muligt, sådan at du undgår at blive smittet eller smitte andre. For man kan jo netop godt være smittebærer, uden at have nogen symptomer! Bliver du hjemme, undgår du at være med til at sprede virussen. Det kan godt blive ret trist at være alene i længere perioder, men forsøg dig med at ses med venner og familie ved at arrangere FaceTime kaffeaftaler og lignende. Vi må være kreative! 🙂 En anden mulighed er også at mødes udendørs og gå en tur, men stadig med distance imellem.

2. Du kan tilbyde at hjælpe udsatte eller karantæneramte grupper med fx at handle ind, lufte deres hund eller lignende. Tilbyd en hjælpende hånd, hvor du kan, men selvfølgelig kun hvis du føler dig rask og uden at risikere at blive smittet.

3. Støt de lokale butikker, cafeer og restauranter som kæmper pt. Køb fitnesstimer til fremtiden, køb gavekort til restauranter, bestil take-away osv. Vi skal holde gang i vores samfund, også selvom det pt står stille.

Lad os hjælpe hinanden!

Skærmbillede 2017-02-12 kl. 11.08.41

Kom fit igennem karantænen

Glem ikke træningen bare fordi du ikke kan komme i fitness! At vores træningscentre er lukkede er ikke en undskyldning for at sidde på sin flade hele dagen! Nedenfor finder du et forslag til en træning, som du kan lave på 16, 32 eller 48 minutter alt afhængig af, hvor mange runder du kører! Så giv den gas, få noget sved på panden og kom fit igennem karantænen!

90649382_2357099761247334_797489265528274944_n.jpg

God træning og god dag!

Skærmbillede 2017-02-12 kl. 11.08.41

Ting du kan lave derhjemme under karantænen

julian-hochgesang-KUkPXm5weXA-unsplash.jpg

Der er ingen tvivl om, at der i disse dage kræves noget ekstra af os alle og det er vigtigt, at vi tager ansvar og passer på hinanden og ikke udsætter hinanden for unødig smitterisiko. Og netop derfor befinder de fleste af os hjemme i vores hjem, da skoler og mange virksomheder holder lukket, eller kører med, at vi skal arbejde hjemmefra. Man kan godt gå hen og blive skør af, at skulle være hjemme hele tiden, så jeg har forsøgt at komme med nogle ideer til, hvad du kan foretage dig derhjemme! Læs resten