Føler du dig konstant sulten?

201704190937386964_sbig.jpg

Der er nogen mennesker, som evigt og altid føler, de kan spise noget. Årsagen til denne konstante sult-følelse, ligger højst sandsynligt i din kost og din livsstil! Nedenfor finder du 3 årsager, som du nemt kan ændre på!

Du spiser for mange og for store mængder kulhydrater!

Når kulhydrater indtages i store mængder på én gang, optages de som sukker i kroppen. Dette resulterer i, at insulinniveauet i kroppen stiger, sådan at cellerne kan optage sukkeret. Sukkeret frigøres hurtigt fra blodet igen og derfor opstår følelsen af sult, hvilket man også vil kalde, når blodsukkeret falder. For at undgå dette, kan du med fordel indtage en proteinkilde, samt en masse grove grøntsager sammen med din kulhydrat kilde. På den måde, vil du ikke kunne spise lige så mange kulhydrater og din krop vil optage kulhydrateren langsommere og derved undgå de store udsving i blodsukkeret.

Du sover for lidt!

Når du sover producerer kroppen leptil, som mindsker sulten og hvis ikke du sover nok, producerer du ikke nok og vil derfor føle sult. Samtidig øges niveauet af ghrelin, når ikke du sover, som øger følelsen af sult. Som du nok kan høre, er dette ikke den bedste kombination! Forsøg at sov minimum 7-8 timer.

Du drikker for lidt vand!

Hvis ikke du får nok vand, kan kroppen mistolke signalerne og føle sult, selvom du i virkeligheden er tørstig. Cellerne er derudover også brug for vand, til at optage kostens næringsstoffer og hvis ikke, de har de optager stofferne, vil du ligeledes også føle sult. Du skal drikke masser af vand og ikke kun når du er tørstig!

Tak fordi I læser med!

Skærmbillede 2017-05-29 kl. 10.52.32

2 tanker omkring “Føler du dig konstant sulten?

  1. Jeg føler altid sult og det har jeg gjort i flere år, men min indtagning af sukker, slik og cola er virkelig også højt så nu har vi lavet en måned uden sukker, dog spiste jeg en is igår og drak en cola til mit måltidsmad, men i dag er der ingen sukker eller noget som helst. Håber det kan hjælpe. Vil nemlig os gerne tabe centimeter rundt om maven og lårene og hovedet.

    God tirsdag ❤
    http://blogbykathrine.bloggerspoint.dk

    Like

    • Hej Kathrine,

      Jeg kan sagtens sætte mig ind i dit forbrug 🙂 Det er ikke nemt – særligt ikke med en kold tyrker 🙂 I forhold til dit vægttab, vil jeg meget gerne hjælpe, hvis du skulle være interesseret i en forløb med mig. 🙂

      Hav en dejlig dag!
      -Amanda

      Like

Skriv et svar

