Morgen-løbeintervaller

 

IMG_9151.JPG

Iført træningstøj fra Under Armour. Tights kan findes her og top kan findes her!

 

Her til morgen har jeg kørt et rimelig heftigt interval løbeprogram. Intervaltræning er noget af det bedste, du kan træne for dit hjerte, kredsløb og vægttab. Jeg træner ikke altid interval træning, når træningen står på cardio, men i dag havde jeg lidt ekstra krudt i røven! 🙂 Jeg kørte nedenstående program.

  • 10 min. opvarmning på løbebånd. Jeg løber på 10 km/t.
  • 2 min. på 12 km/t.
  • 2 min. på 10 km/t.
  • 2 min. på 13 km/t.
  • 2 min. på 10 km/t.
  • 2 min. på 14 km/t.
  • 2 min. på 10 km/t.
  • 1. min på 15 km/t.
  • 2 min. på 6-10 km/t.
  • 1 min. på 16 km/t.
  • 2 min. på 6-10 km/t.
  • 1 min. på 17 km/t.
  • 2 min. på 6-10 km/t.

Programmet kan godt slutte efter, at man har løbet minuttet på 17 km/t., men hvis man er en rutineret løber, kan man køre programmet igennem igen, hvor man sænker hastigheden fra 17 km/t. på samme måde. Det vil sige, at man fortsætter programmet med nedenstående.

maxresdefault.jpg

  • 1 min. på 17 km/t.
  • 2 min. på 6-10 km/t.
  • 1 min. på 16 km/t.
  • 2 min. på 6-10 km/t.
  • 1 min. på 15 km/t.
  • 2 min. på 6-10 km/t.
  • 2 min. på 14 km/t.
  • 2 min. på 10 km/t.
  • 2 min. på 13 km/t.
  • 2 min. på 10 km/t.
  • 2 min. på 12 km/t.
  • 2 min. på 10 km/t.
  • Cool Down

Nu står den på eksamenslæsning resten af dagen, så det var rart at starte morgenen aktivt ud! 🙂 Skal du træne i dag og hvis ja, har du så mod på at hoppe ud i mit intervalprogram? 🙂

Hav en skøn onsdag!

The A - WAY!

A

Skriv et svar

