2017 – NEW YEAR- SAME ME!

paykyb-8er8-ian-schneider.jpg

Så blev det den 3. januar 2017! Jeg håber, at I alle er kommet fantastisk ind i det nye år og at I allehavde en vidunderlig nytårsaften. Jeg syntes, nytåret er en skøn ting. Det giver en mulighed for, at se tilbage på året der er gået, være sammen med dem man elsker, sætte nytårsforsætter og meget mere. 

En lidt trist tendens, jeg desværre ser hos flere, er det her med, at man ved årsskiftet (år på år på år) beslutter sig for, at nu skal livet igennem den helt store omvæltning og at man skal få et HELT nyt jeg – New Year – New Me. Man hører “NU skal jeg tabe mig, NU stopper jeg med at spise sukker og kulhydrater, NU skal jeg træne 17 gange om ugen” osv. osv. Problemet med disse enorme omvæltninger er, at det er de færreste der kan holde motivationen oppe i længere tid og ender med at falde igennem og fejler igen. Det er tydeligt at se i de fleste fitnesscentre på nuværende tidspunkt! I januar bliver der helt proppet med mennesker og deres nytårsforsætter og allerede i februar er halvdelen af flokken forsvundet igen.

sd2fxgkdagk-brigitte-tohm.jpg

Tro mig, jeg kan godt lide at sætte nytårsfortsætter og jeg har tidligere selv haft sat disse urealistiske målsætninger for mig selv. Hvorfor er det, at vi stræber efter at være andre, end dem vi selv er? Mit aller bedste råd er, at du skal sætte dig selv relatistiske nytårsfortsætter! De må meget gerne være udfordrende, men de skal være sådan, at du skal kunne se dig selv fortsat være i gang med disse næste år på samme tidspunkt som nu.

For første gang i mange år har jeg ikke sat mig selv et nytårsfortsæt, som handler om den store omvæltning, i år handler de faktisk slet ikke om nogen omvætning, men om at fortsætte med at være mig selv! De handler om at være i balance og at være glad ved det jeg gør, fra alt hvad gælder kost til træning til byturer! Jeg vil blive ved med at træne, jeg vil blive ved med at teste sjove sundhedsting, jeg vil blive ved at spise sundt, men jeg vil gøre det fordi jeg har lyst, som jeg har gjort indtil nu! NEW YEAR – SAME ME!

Jeg vil meget gerne høre, hvad jeres holdninger er og om jeres nytårsforsætter! 🙂

The A - WAY!

A

En tanke omkring “2017 – NEW YEAR- SAME ME!

  1. Pingback: Get Healthy with The A-Way! | The A-WAY!

Skriv et svar

