Tips og tricks til løb i vinterkulden

hfbzfnhgvko-abigail-keenan.jpg

Jeg kan rigtig godt lide at løbe, særligt i de varmere måneder, dog skræmmer kulden mig ikke! Jeg kan rigtig godt lide at løbe om vinteren, når landskabet er dækket med sne, himlen er blå og solen skinner. Jeg syntes dog, det kan være en udfordring, at komme ud, når det er koldt, gråt og kedeligt, men det holder mig dog ikke tilbage! Som mine forældre altid har sagt til mig, når jeg beklagede mig over vejret; “det er ikke vejret, der er noget galt med, det er påklædningen”. 🙂 Nedenfor giver jeg tips og tricks til at komme gennem vinteren med løbeskoene på!

  • Køb et par løbesko til vinteren med en grov sål, der kan stå fast, når vejene bliver glatte! Der findes intet værrere end at skøjte rundt og føle sig som Bambi på glatis, som hvert sekund kan ende på røven!
  • Invester i vinterløbetøj! Det er ikke billigt, men det er det hele værd i forhold til at løbe med luffer, en 3 varme trøjer, 2 par løbetights m.m. Vinterløbetøj er lavet til at transportere sveden væk fra kroppen og holde kulden og vinden ude og derfor behøver du ikke at have ligeså meget tøj på. Sørg gerne for at dit løbetøj er vindtæt, da den kolde vind kan være noget af det værste! Et varmt mellemlag og et vindtæt yderlag og du er good to go, og så er en løbehue og et par løbehandsker guld værd!
  • Et sidste tip er at varme op hjemmefra. Når du har varmet op inden du går ud i kulden, går der ikke lige så lang tid før din krop er helt varm og bedre kan modstå kulden. Det er ikke altid, at jeg selv husker dette, men når jeg gør, takker jeg mig selv for det! 🙂

The A - WAY!

Tak fordi I læste med!

A

 

Skriv et svar

