Inspiring Women: Matilde Trobeck

Skærmbillede 2016-12-19 kl. 11.07.19.png

Der er helt sikkert masser af jer, som kender Matilde aka Helse Matilde! 🙂 Til dem af jer, som ikke kender Matilde, så er hun en af Danmarks sejeste bloggere og har bloggen helsematilde.com. Matilde er super sej, modig, ærlig, sød og sjov. Læs mere om Matilde nedenfor, hvor hun fortæller mere om sig selv, sit liv og sit syn på sundhed. (Billederne i indlægget er lånt fra Nelles Instagramprofil @helsematildedk)

 

Hvad er sundhed for Mathilde Trobeck?

Sundhed for mig er at være glad. Det lyder lidt banalt, men sådan er det altså. Jeg kan være glad efter en god træning og føle mig sund – men jeg kan også føle mig sund efter en hel weekend med min bedste veninde, hvor vi ikke har rørt os synderligt, men til gengæld har spist en masse slik og fået snakket dybt. Sundhed er, når jeg føler, at jeg er i balance og når jeg føler mig hjemme i min egen krop. Og, nå ja, når jeg har fået nok vand at drikke i løbet af dagen, ellers får jeg hovedpine.

Hvad er det første, du gør om morgenen?

Børster tænder og drikker et stort glas vand bagefter. Jeg elsker den fornemmelse jeg har, efter jeg har børstet mine tænder og jeg tager det meget seriøst! Jeg har en timer på min tandbørste, så jeg ved, når jeg har børstet i to minutter.

Skærmbillede 2016-12-19 kl. 11.09.02.png

Hvad er din livret?

Alt det mad min mor laver, det elsker jeg. Særligt hendes omelet. Og når min veninde laver grydestegt kylling med brun sovs og kartofler til. Og chips til at dyppe i sovsen!

Hvad gør du for at holde dig sund i forhold til kost og træning?

Jeg kan godt lide at spise sundt og fornuftigt, fordi jeg kan mærke, at det virker godt i forhold til mine træningsresultater. Så drikker jeg godt med vand i løbet af dagen, spiser jern og magnesium hver aften og så prøver jeg at holde to hviledage om ugen. Ellers tænker jeg ikke så meget over det – det må ikke blive for fanatisk.

Hvad kan du ikke leve uden?

Udover mine forældre og veninder – chokolade, crossfit og ost.

Skærmbillede 2016-12-19 kl. 11.11.13.png

Hvad er din guilty pleasure?

Peanutbutter, brød og ost. Og vin. Og chokolade. Og kiks.

3 fun facts om dig?

  • Jeg vasker mit sengetøj hver eneste søndag, da jeg elsker rent sengetøj.
  • Jeg har nålefobi og havde min far med, da jeg skulle vaccineres forleden.
  • Jeg har engang moonet til en politibil og derefter taget spurten på min cykel. Jeg var 16 år.

Skærmbillede 2016-12-19 kl. 11.13.47.png

Hvad er dit bedste sundhedstip?

Find en balance og gør dit bedste og gør det, som du kan få til at fungere. Lad være med at forsøge at leve efter en streng diæt, hvis du ikke har tid til at forberede og lave maden dertil. Lad være med at ville træne 5 gange om ugen, hvis det realistiske er 3 gange. Du skal gøre det, som gør dig glad og som giver dig noget – og det giver dig ikke noget at slå dig selv oven i hovedet, fordi der er en masse ting, du ikke når eller får gjort perfekt. Find den træningsform som du godt kan lide og spis efter din fornuft. Så skal det nok gå.

Tak fordi I læste med!

The A - WAY!

A

En tanke omkring “Inspiring Women: Matilde Trobeck

Skriv et svar

