Inspiring Women: Anne Hviid/Mini

Skærmbillede 2016-11-22 kl. 22.06.49.png

Jeg har været så heldig, at Anne Hviid, bedre kendt som Anne Mini, er denne uges Inspirerende Kvinde! Anne er løber med stort L og løber på konkurrence-niveau. Du kan uden tvivl finde hende når NBRO er ude på deres løbeture! Derudover er Anne Personlig Træner, Løbecoach og ansat hos Michelle Kristensen. Hvis ikke du allerede følger Anne på Instagram, skal du gøre det lige nu og lige her: @annemini. Anne er super inspirende og motiverende og jeg elsker, at følge med i hendes utrolig aktive, inspirerende og sunde liv på Instagram! 🙂

Hvad er sundhed for Anne Hviid?

  • At føle velvære indeni; have overskud og ikke mindst energi til at møde dagen med et smil.
  • At bevæge mig og føle fysisk træthed.
  • At spise sundt og nærende, så jeg oplever at have en god balance i min krop.

Hvad er det første, du gør om morgenen?

Det først jeg gør om morgenen er at lave en kop kaffe. Uden min kaffe om morgenen er det lidt som om, at min dag bare ikke starter rigtig.
Derefter spiser jeg morgenmad. Jeg er typen som bare fungerer bedst, når jeg spiser mad lige når jeg står op – og så er det jo dejligt, at det også er mit yndlingsmåltid. Jeg kunne nemt leve af morgenmad morgen, middag og aften.
Derudover er mit morgenritual at tage mine kosttilskud; fiskeolie og D-vitamin.

Skærmbillede 2016-11-22 kl. 22.10.43.png

Hvad er din livret?

Det må klart være morgenmad. Det bedste jeg ved er at være ude at spise brunch eller selv lave et overdådigt morgenmadsbord.
På bordet må gerne være alt fra vafler, hjemmelavede granola, skyr, friske bær, avokado, hjemmebagt brød, pandekager, hjemmelavet nøddesmør, laks, æg og ikke mindst en lækker smoothie eller acai bowl.
Jeg elsker selv at lave morgenmad og prøver, så vidt det er muligt, at starte lørdag eller søndag sammen med min kæreste med et lækkert morgenmadsbord.

Hvad kan du ikke leve uden?

Kaffe – elsker kaffe, og gerne 3-4 kopper om dagen.…. Og så er jeg nok også en af de personer, som bare har svært ved at leve uden min telefon.

Skærmbillede 2016-11-22 kl. 22.01.07.png

Hvad gør du for at holde dig sund i forhold til kost og træning?

Jeg løber ca. 6 gange om ugen, og derudover er jeg meget aktiv i mit job som bl.a personlig træner. Så for mig er det vigtigt at prioritere at styrketræne vedsiden af mit løb, så jeg kan forblive stærk og dermed skadesfri.Endvidere er det væsentlig at jeg har en hviledag om ugen, hvor kroppen får ro og har tid til at restituere.

Jeg bruger meget tid i køkkenet, for jeg elsker at lave mad. Jeg har en gang sagt i et andet interview, at det er som terapi for mig at stå i et køkken. Det læste min kæreste, så nu er det nemt for ham at slippe 😉
Jeg sørger altid for at spise varieret og dermed få en masse vitaminer, proteiner, kulhydrater og sunde fedtstoffer igennem min kost.
For mig er det vigtigt at starte dagen med et sundt og nærende måltid, så jeg er klar til en aktiv dag.
I forhold til kost har jeg tre væsentlige punkter som jeg forsøger at efterleve: Spis varieret, drik vand og hav fokus på det stabile blodsukker.

Hvad er din guilty pleasure?

  • Jeg elsker raw-kage, og specielt er jeg vild med dem fra Raw 42.
  • Chokolade – gerne mørkt med mandler eller pekannødder og sea salt.

Skærmbillede 2016-11-22 kl. 22.08.21.png

3 fun fact om Anne

  1. Hele min ungdom havde jeg en håndbold mellem hænderne, og når den stod på løbetræning i forbindelse med træningen, havde jeg altid 1000 undskyldninger for ikke at deltage. Vil nærmest sige at jeg havde et had til løb. Sjovt, når man tænker på hvordan det ser ud i dag….
  2. Jeg er vild med at stå på ski. Er vokset op med skiferie fra jeg var helt lille, og vil til en hver tid vælge skiferie fremfor charterferie.
  3. Jeg elsker fart, og har en ømhed for biler med mange hestekræfter. Ofte noget man forbinder med det mandlige køn. Jeg tilskriver den interesse min far og mine to brødre.

Skærmbillede 2016-11-22 kl. 22.08.02.png

Hvad er dit bedste sundhedstip?

Søvn; er vigtigt for at føle velvære og overskud, sover man dårligt kan man hurtigt føle ubalance i kroppen. Hvis jeg ikke får søvn nok føler jeg ofte at jeg har én tømmermænds lignende tilstand i kroppen.

Motion; få sved på panden og få frisk luft flere gange om ugen. Vælg den motionsform du synes er sjov og gerne sammen med andre, så er det nemmere at holde motivationen oppe.

Ta’ en pause og gør noget ekstra godt for dig selv en gang om ugen. Læs i en bog, tag et fodbad, gå i sauna i svømmehallen eller i fitness eller noget som du forbinde med luksus. Små ting, som bare giver ekstra velvære og forkælelse.

The A - WAY!

Tak for nu!

A

Skriv et svar

