Inspiring Women: Christina Barré

IMG_1542-e1479474342917.jpg

I dag har bloggen fået besøg af selveste blogger-mor Christina Barré. Christina har bloggen www.bittebitte.dk, hvor hun deler ud fra sit liv med skønne, sjove, fine, dybe og interessante indlæg. Man må sige, at blog-mediet betyder noget helt særligt for Christina, for ud over, at hun driver sin egen blog, arbejder hun hos Bloggers Delight som Blog Community Manager. Det er ikke underligt, at hun er så dygtig! Ud over bloggen, er Christina selvfølgelig også at finde på Instragram @christinabarre! Nedenfor har du mulighed for at finde ud af mere meget mere om Christina og hendes liv.

Hvad er sundhed for dig?

Sundhed er for mig, når jeg har balance i mit liv. Balance er, når der er ligeså meget træning, som der er afslapning. Ligeså meget arbejde, som der er fritidsaktiviteter. Og ligeså meget sund mad, som der er usund mad. Når jeg finder den perfekte gode balance imellem alting i livet, så føler jeg mig rigtig sund. Den balance er desværre bare svær at opretholde til tider, men jeg gør mit bedste og forsøger at prioritere den.  

IMG_0929.jpg

Hvad er det første, du gør om morgenen?

Jeg kysser min mand og så tager jeg i fitness centeret med Laura (laulaubaubau.dk). Vi træner alle hverdagsmorgener kl. 06:30. Inden træning drikker jeg en stor tår vand og hvis jeg er sulten eller energiforladt, spiser jeg en lille banan. Men ellers fungerer det faktisk bedst for mig at træne på tom mave og først spise morgenmad, når jeg kommer tilbage. I weekenderne starter min morgen langsomt ud med kaffe og blødkogt æg foran fjernsynet, mmmhh.  

Hvad er din livret?

Jeg elsker mad og kan simpelthen ikke begrænse mig til én livret – det er umuligt! Men jeg elsker sushi, thaimad med rød karry, en god bøf, alle pastaretter, OST (!), avocado salat osv. osv. Og så er der seriøst ikke noget bedre end et perfekt blødkogt æg med massere af salt 😀 

IMG_5981.jpg

Hvad gør du for at holde dig sund i forhold til kost og træning?

Jeg prøver at bruge “min sunde fornuft”, for jeg ved jo udmærket godt, hvad der er godt for min krop og hvad der ikke er. Igen handler det hele om at have en balance, og så skal man lytte til sin krop. Jeg ved f.eks. at min mave reagerer virkelig dårligt på gluten og laktose, så det prøver jeg at have i baghovedet. Men igen, det vil aldrig holde mig fra at gå på restaurant eller bestille en pizza om søndagen – alt med måde. Jeg tror det vigtigste er at spise noget mad, der gør dig glad, giver dig livskvalitet og forsøge at passe på din krop samtidigt med at du gør det.

Hvad kan du ikke leve uden?

Min familie og min kæreste. Det lyder måske lidt kliche? 😉 Af mere materielle ting må det være: glattejern, næsespray og Iphone. Jeg tror heller ikke, jeg ville kunne leve uden musik. Det er en vigtig del af min hverdag at lytte til en masse lækkert musik. 🙂

13346535_10154437427958646_624261227504319142_n.jpg

Hvad er din guilty pleasure?

Åhh Åhh. Jeg har tror, jeg har ligeså mange guilty pleasures, som jeg har livretter, haha! Men jeg elsker pizza med cremefraise dressing, Nuggets eller Cheese plain fra Mc Donalds og Chicken Royal med curly fritter fra Burger king. Og Durum rulle, mmm. Helst med massere af rød chilisovs. Fik jeg nævnt indbagt pizza med spagetti? 😉

3 fun facts om dig?

  • Jeg gik til dans i over 10 år og har både deltaget ved VM og EM.
  • Jeg er verdens største Medina fan!
  • Jeg drømmer om, at kunne tale flydende italiensk.

Skærmbillede-2016-06-10-kl.-15.53.56.png

Hvad er dit bedste sundhedstip? 

Hvis det kommer til workouts, så må det være at finde dig en trænings-makker 🙂 Det har gjort en kæmpe forskel for mig! Det er sku’ bare nemmere at komme op om morgenen, når du har en aftale, der venter.

Med hensyn til kosten, så må det være: DROP NU DE SLANKEKURE! Det er totalt uholdbart i længden og det ødelægger din livskvalitet. Spis hellere efter mottoet “Brug din sunde fornuft”.

Et sidste tip er at stoppe med at følge en masse ultra tynde piger på instagram, fordi du tror, din krop skal se sådan ud! Du snyder din egen hjerne. For selvom din fornuft siger til dig “Jeg følger dem kun for at få inspiration” så vil din hjerne alligevel ubevidst fortælle dig “DU skal se sådan ud. DU skal se sådan ud”. Og det er faktisk sindsygt træls, demotiverende og ødelæggende. Så drop det! Find nogle forbilleder som er mere realistiske og fornuftige. Det har taget mig en del år at finde ud af, men efter at jeg har ryddet op i mit feed, har det fjernet et kæmpe pres fra mine skuldre.

Hvis ikke, I allerede følger Christina, så skynd jer ind og gør det!

The A - WAY!

A

Skriv et svar

