Filterkaffe på den trendy måde!

FullSizeRender-1.jpg

Godmorgen! Her til morgen har den stået på 100% afslapning. Morgenen startede ud med en episode af House of Cards i sengen efterfulgt af et varmt og rart brusebad. Nu sidder jeg i sofaen med T ved min side og arbejder lidt på computeren og nyder en friskbrygget kande kaffe fra min helt nye Chemex kaffebrygger. For mig er min morgenkaffe helt essentiel og noget jeg virkelig nyder. 

IMG_8177.JPG

Jeg elsker kaffe og drikker rigtig meget af det, så derfor går jeg også op i, at det jeg drikker smager godt og er af god kvalitet! Jeg drikker stadig en del Nespresso kaffe, men nu ville jeg gerne prøve noget nyt, uden at gå ned på kvaliteten. I sidste uge fik jeg bestilt kaffebryggeren fra Chemex fra Homebarista og modtog den for et par dage siden. Nu har jeg haft mulighed for at teste den og jeg må indrømme, at resultatet er virkelig god kaffe! Når man som jeg, har været vant til at drikke kaffe, som brygges direkte fra kaffekapsler, er det helt fantastisk at dufte til de friskkværnede kaffebønner. Til at kværne kaffebønnerne bruger jeg en kaffekværn fra Hario Skerton.

FullSizeRender.jpg

Kaffen har en super lækker rund og blød smag. Jeg frygtede lidt, at kaffen ville have den bitterhed, som jeg tit synes filterkaffe har, men der tog jeg helt fejl – her var ingen bitterhed at spore. Jeg drikker oftest kaffe med mælk, men her kunne jeg drikke den sort og samtidig nyde den, hvilket er en sjældenhed. Udover den gode kaffe kaffebryggeren laver, så er kanden lavet i et meget smukt design; noget man gerne vil vise frem, når man har gæster.

Nu vil jeg arbejde videre, men jeg nyder kaffen i ro og mag. 🙂

The A - WAY!

Hav en dejlig dag!

A

2 tanker omkring “Filterkaffe på den trendy måde!

Skriv et svar

