Lækre plantebaserede burgere hos Green Burger!

IMG_8447.JPG

I sidste uge var T og jeg i biografen, hvor vi så Kvinden i toget. Vi syntes begge, at det var en virkelig god og spændende film. Inden filmen skulle vi have noget mad i maven og her var vi forbi Green Burger lige overfor Torvehallerne. Som det ligger i navnet ‘Green Burger’ er burgerbaren 100% plantebaseret, hvilket vil sige, at der intet kød er at finde i burgerne. T er altid meget skeptisk, hvad angår vegetarisk mad. Han mener ikke, at smagen vil være som kød og at man kan blive ordentligt mæt og det ville jeg lade komme an på en prøve! Grundet dette havde jeg ikke fortalt ham, at vi skulle have plantebaserede burgere før vi var på baren. 🙂

IMG_8444.JPG

Green Burger tilbyder 4 forskellige burgere og en bøfsandwich med en masse forskellige sides, du kan vælge til.  T valgte en Barbecue Burger med fritter og mayo og jeg selv valgte en Tease Burger med plantebaseret ost, sweet potato fries og chili mayo. Menuerne koster mellem 95 og 99 kroner og hertil følger endda en lille sodavand.

IMG_8446.JPG

T måtte overgive sig og indrømme, at disse plantebaserede burgere faktisk var overraskende lækre! Man kan godt fornemme, at det ikke er en almindelig kød-burger, men bøffen har den lækre umamismag, som forbindes med kød og en god konsistens. Ud over bøffen, er bollen rigtig lækker og al indholdet friskt og delikat. Jeg elsker sweet potato fries og jeg har smagt dem RIGTIG mange steder, men disse er de bedste, jeg nogensinde har fået! De var bløde og sprøde på en gang. Green Burger er helt klart et besøg værd!

Hvilken holdning har I til plantebaserede burgere? 🙂

The A - WAY!

Hav en dejlig dag!

A

Skriv et svar

