Fordelene ved Havreklid!

zabkorpa.jpg

Der er sikkert en del, som ikke kender til havreklid. Da havreklid kommer fra det samme korn, som havregryn, er smagen meget ens, men teksturen i havrekliden er meget finere, som I kan se på billeden ovenfor. Havreklid er meget sundt og indeholder bl.a. B-vitamin, protein, fedt, mineraler og opløselige fibre.

Fordele ved havreklid:

1. Det er nemt, at tilføre i sin madlavning.
Havreklid kan bruges, når du bager, når du laver pandekager og omeletter, blandet i yoghurter og havregrød, frikadeller m.m.

2. Havreklid gør dig mæt.
Havreklid absorberer vand, når det indtages og det  resulterer i, at der opstår en geleagtigt substans i maven, som giver dig følelsen af mæthed. Netop pga. af dette er havreklid også en god spise, hvis du forsøger at tabe dig.

oat-bran-schema.jpg

4. Du optager mindre sukker og fedt, når du indtager havreklid.
Når havrekliden kommer igennem kroppen, sænkes sukkeroptagelsen og fjerner fedt fra kroppen og holder sukkerniveaerne lave og stabile.

 

5. Havreklid har et højt indhold af fiber.
Havreklid indeholder 50% mere fiber og opløselige fibre end almindelige havregryn.

6. Havreklid kan være med til at sænke kolesteroltallet i blodet.
På grund af at havreklid indholder opløselige fibre, reduceres indholdet af LDL (det dårlige kolesterol) i kroppen. Fibrene nedsætter absorptionen af kolesterol i blodbanen. Da havreklid indeholder så stor en mængde fibre, er det meget effektivt.

The A - WAY!

Hav en dejlig dag!

A

 

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s