Spice it up w. Ramen!

Skærmbillede 2016-11-02 kl. 19.32.09.png

I sidste uge modtog jeg en skøn pakke fra Santa Maria, hvori der lå ingredienser til, hvad der skulle vise sig at blive en virkelig lækker Ramen Suppe med kylling. Til de af jer som ikke ved, hvad Ramen Suppe er, så er det en klassisk japansk nudelsuppe med masser af andre ingredienser i. 🙂 Vi valgte, at lave en ramen med kylling og en hel masse grøntsager.  Inden vi gik i gang med madlavningen var jeg en smule skeptisk, da jeg syntes, det virkede en smule omfattede, men det viste sig, at jeg havde intet at bekymre mig over. 🙂 Find opskriften nedenfor!

IMG_8233.JPG

Ingredienser til 4 portioner:

IMG_8231.JPG

Fremgangsmåde:

  1. Steg kyllingefilleterne på en pande. Efter stegning skær dem i tynde skiver.
  2. Kog nudlerne som vejledningen på pakken fortæller samtidig med at bouillonen laves.
  3. Bring kyllingebouillonen i kog.
  4. Skær citrongræsset i stykker af 5 cm. og hak hvidløget og tilsæt begge dele til bouillonen. Lad det simre i 5 min. Fjern herefter citrongræsset.
  5. Skær forårsløgene i skiver og snit kinakålen groft og tilsæt disse til bouillonen sammen med riseddike og soya sauce.
  6. Fordel nudlerne i 4 skåle med kylling i skiver.
  7. Hæld bouillonsuppen over.
  8. Flæk chilien, fjern kernerne, og skær den i lange strimler.
  9. Pynt retten med chilien og server varm!

Vores Ramen suppe viste sig at være en kæmpe success og det er bestemt ikke sidste gang, at den kommer på menuen hjemme hos mig! 🙂

Produkterne er modtaget i gave.

Tak fordi I læser med!

The A - WAY!

A

Skriv et svar

