Hold dig varm, når kulden kommer!

staywarm.png

Jeg er ikke meget for at sige det højt, men jeg er bange for, at kulden er kommet for at blive! Nu er jeg selv en relativ varmblodet person, som sjældent fryser, men jeg kender utrolig mange, som virkelig ikke ser frem til denne tid. Nedenfor giver jeg lidt tips og tricks til at holde dig varm, som virker for mig! 🙂

Chili… Fyr op for de stærke krydderier i kosten! På den måde varmer du kroppen op indefra på grund af stoffets indhold af capsaicin, der får muskelcellerne til at producere varme.

steam.jpg

Husk vandet… Vand er en vigtig kilde til at holde varmen. Desto mere vand du har i kroppen, desto lettere er det, at holde varmen. Hvis ikke, man har lyst til at drikke koldt vand, kan man også drikke det i dens varme form!

Lag på lag… Det kommer nok ikke bag på nogen, at det er smart at have ordentligt og varmt tøj på, når det er koldt og lag på lag konceptet er genialt i disse måneder. Det er særligt vigtigt, at holde din core varm, da det netop er her, alle dine indre organer er placeret. Derudover er det en god ide, at holde dine håndled varme, da blodårerne her, ligger lige under huden og derfor afgiver en stor mængde varme.

photo-1434596922112-19c563067271.jpg

Rør dig… Når du bevæger din krop, kommer der gang i blodcirkulationen og dine muskler udvikler varme. Er du i god fysisk form, har du også lettere ved at modstå kulden, da muskler i hvile udvikler mere varme end fedt.

The A - WAY!

Hav en dejlig dag!

A

Skriv et svar

