Søndagsforkælelse på højt plan på Restaurant Allie!

Igår var T og jeg ude og spise middag på Restaurant Allie på Amager – total søndagsforkælelse! Konceptet på Restaurant Allie er, at man får en forudbestemt 5-retters menu, som kun koster 295,- pr. person. Normalt spiser jeg helst i indre København fordi det er så tæt på i forhold til, hvor jeg bor. Jeg blev anbefalet den nyåbnede Allie og synes at menuen lød lækker, så stedet måtte jo prøves! Jeg blev meget positivt overrasket, da det tog ingen tid med Metroen og restauranten ligger i gåafstand fra Amager Strand Metro! 🙂

FullSizeRender.jpg

Vi kom til en meget indbydende og hyggelig restaurant, hvor vi blev budt velkommen med et koldt glas prosecco, hvorefter vi gik i gang med den store 5-retters menu med tilhørende vin menu. 🙂

Første ret bestod af en agurkebund toppet med kammusling, blæksprutte og tang, samt en rigtig lækker persilleolie! Retten var meget speciel, men sammensætningen af kammusling og blæksprutte var meget unik! Den tilhørende hvidvin gav smaggløgene en god afrunding på retten.

IMG_7869.JPG

Efterfølgende fik vi en kalvetatar, som var placeret på toppen af balsamico syltede løg og asier og toppet med et stykke sprødt kyllingeskind! Den sikre tatar sammen med det sprøde kyllingeskind, var en vildt god og lækker feature, som jeg ikke har smagt før.
Normalt er det kun T som drikker rødvin, men tjeneren lokkede mig ud i at prøve en mild rødvin der smagte hen af en forfriskende rosé, som overraskede mig meget positivt.

IMG_7870.JPG

Tredje ret bestod af en bund af kål toppet med stegte kantareller og en lækker selleri-creme. Rigtig lækker, let vegetarisk ret med frisk hvidvin til.

IMG_7871.JPG

Den næstsidste ret var hovedretten, som bestod af den møreste oksecuvette anrettet på en luftig kartoffelskum. Tilbehøret var en frisk radicchio. Syltede stikkelsbær indgik i begge retter og forbandt dem på en rigtig god måde.
Denne gang fik vi serveret to forskellige slags rødvin. T fik en kraftig rødvin og jeg fik en mildere rødvin, da tjeneren ville imødekomme mine ønsker til vin – rigtig god service!

IMG_7872.JPG

Desserten bestod af hindbær, hvid chokolade og geranium is. Desserten var toppet med et blad fra Geranium planten og den flotte jordbær mynte. Desserten afrundede menuen rigtig godt.

Alt i alt havde vi en helt suveræn aften og det er bestemt ikke sidste gang, vi besøger Allie!

Skærmbillede 2016-10-10 kl. 11.10.03.png

Tak fordi I læser med!

A

The A - WAY!

En tanke omkring “Søndagsforkælelse på højt plan på Restaurant Allie!

  1. Pingback: #Instalately – efteråret er ankommet! | The A-WAY!

Skriv et svar

