5 ting du ALDRIG må gøre, inden du skal sove!

Sleep.jpg

Du har helt sikkert hørt, at sengen er til at sove i og ikke alt muligt andet! Vi kender alle sammen, når man har en nat, hvor man konstant vender og drejer sig og bare ikke kan falde i søvn! DET ER FORFÆRDELIGT! Dine vaner og rutiner i løbet af dagen har stor indflydelse på, hvordan du sover om natten og dårlig søvn har en stor indflydelse på din produktivitet i løbet af dagen. Nedenfor finder du 5 gode råd til hvordan du kan sove bedre om natten og vågne op frisk og klar!

1. Afslut din arbejdsdag inden du lægger dig i sengen! Jeg ved, det lyder utrolig attraktivt at sidde i den varme og bløde seng og færdiggøre arbejdet eller lektierne, MEN det betyder, at din hjerne er meget aktiv lige inden du skal sove, fordi den er i arbejdsmode. Hvis du ofte sidder i sengen og arbejder vil din hjerne associere sengen med et sted, hvor din hjerne skal være aktiv og sådan skal det helst ikke være.

2. Du må gerne spise en lille snack, inden du skal sove! Det er en dårlig ide, at gå sulten i seng, så derfor er det i orden med en lille snack! Når du spiser, inden du skal sove, er det vigtigt, at du spiser noget let og holder dig fra sukkerrige kiks og kager, store og tunge måltider og koffeinrige føde- og drikkevarer.

df.jpg

3. Lad være med at skændes eller være vred inden sengetid! Når du er vred, er du anspændt og hidsig og når du skal sove, skal du helst være afslappet og rolig. Når du skal sove efter et skænderi, kan det derfor være svært at falde i søvn.

4. Lad være med at sove med dine dyr, lige gyldig hvor søde, de nu engang er! Dyr forstår ikke helt ideen med ro igennem hele natten og det kan derfor være svært at få en rolig nats søvn. Dyr har det med at rykke rundt i sengen, klø sig eller lave lyde i løbet af natten – ting som nemt kan påvirke din nattesøvn.

5. Lad være med at se TV, være på Ipad eller telefon lige inden, du skal sove! Lyset fra en skærm kan påvirke din hjernes evne til at falde til ro. Lyset snyder din hjerne til at tro, at det er til at vågne i stedet for at falde i søvn

good-night-and-sleep-tight-8.png

Et sidste tip er: prøv at lad være med at bekymre dig så meget om at falde i søvn, men i stedet bare slap af og nyd at ligge i din seng – så skal du nok falde i søvn!

Tak fordi I læser med!

The A - WAY!

A

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s