Sæt kylling på menuen!

IMG_7115.JPG

Vi er snart allesammen tilbage fra sommerferien og tilbage til vores sædvanlige hverdag med arbejde, skole og hverdagsmad. I en tæt pakket hverdag kan det daglige store spørgsmål ofte være, hvad der skal serveres på middagsbordet! Vi har gerne vores hofretter, som altid virker, men de retter kan i længden godt blive kedelige, både at spise og lave. Personligt er jeg elendig til at få lavet ordentlig aftensmad og ender ofte på skyr, rugbrødmadder og lignende! Men nu har jeg besluttet mig for, at vil jeg forsøge at lave ordentlig mad, gerne noget nemt, sundt og varieret!

VSCO Cam-1.jpg

Jeg er vild med at spise kylling! Kylling er lyst kød, som mennesket bedre kan fordøje, det er fedtfattigt, fuld af proteiner og så syntes jeg, at det smager rigtig godt, når man tilbereder det ordentligt. Man kan bruge kylling i et væld af varianter; i thai, wraps, sandwiches, pastaretter og meget mere! 🙂

En af mine favoritretter med kylling er Fajita Wraps, altså wraps med kylling i stedet for oksekød. Hertil tilføjer jeg masser af grønt; tomater, agurk, salat, guacamole, majs m.m. Det er kun fantasien der sætter grænser! Helt hellig er jeg ikke, så jeg topper min wrap med mozzerella! 🙂

VSCO Cam-2.jpg

Kyllingen jeg har brugt i retten er fra Danpo. Jeg kan godt lide, at man kan købe filleterne udskårede, så man ikke selv skal stå og bikse med det, da det tager tid. Herudover har Danpo stort fokus på fødevaresikkerhed, produktkvalitet og dyrevelfærd, hvilket jeg ser som et stort plus! 🙂

Indlægget er udgivet i samarbejde med Danpo.

Tak fordi I læser med! 🙂

The A - WAY!

A

Skriv et svar

