Et nyt arbejdsår truer! af Ole Wessung

dghsdg.jpg

Efter en længere pause med artikler, er det nu blevet tid til endnu en fænomenal artikel skrevet af min far og kiropraktor Ole Wessung. Som jeg også skrev tidligere, er der måske nogen, der syntes, det er lidt patetisk, at jeg deler min fars artikler, men jeg mener helt ærligt, at de er så relevante, at jeg ikke vil have mine læsere til ikke at kende til denne viden!:) God læselyst!

Et nyt arbejdsår truer!

Af Ole Wessung fra fra 360Sundhed, www.360sundhed.dk

Mange af jer er endelig sluppet af med nakkespændingerne, hovedpinen, lændeproblemerne, iskiassen, halsbranden, den borende smerte i skulderen eller andre merter som dit daglige arbejde plejer at medføre.

fvdhbjkldvjd.jpg

Tag livet af “plejer”! Hvis du starter med at udføre dit arbejde, som du plejer, vil der ikke gå ret længe, før smerterne er retur. De var ellers gået væk, fordi du gennem din sommerferie har foretaget dig nogle helt andre ting, end du plejer. Desværre vil der ikke gå ret lang tid, før det hele er tilbage ved scratch, og du vil tænke: “Det er også det møgjob.” Men det er det ikke. Det er måden, du udfører det på.

Start på en frisk og forbliv frisk! Det gode ved at have mange dårlige vaner er, at der er forbandet god plads til forbedringer. Er du en af dem, der stadig ikke har fattet, hvor dårligt det er at sidde ned og arbejde hele dagen, så har du et enormt optimeringspotentiale. Så i stedet for at starte hvor du slap, så start på en frisk med et helt nyt mindset og et helt nyt sæt vaner.

Walking-meetings-with-Apple-Watch-Dreamforce-2015-1024x519.jpg

  1. Få dit bord op i “stående” stilling! Start langsomt med 1/2 time stående og 1/2 time siddende, men hav en målsætning om at stå meget mere, end du sidder.
  2. Walk the talk! Mange møder bliver både bedre og kortere, hvis de tages gående – og det er meget bedre for helbredet.
  3. Tag cyklen! Det er stadig dejligt vejr, så start en god vane med at cykle på arbejde nu. Når det så blivere koldere, er det jo bare tøjet og ikke benene, der er udfordringen.
  4. Hop med på vandvognen! Størstedelen af dig består af vand. Det er derfor vigtigt, at du får rigeligt af det. Hvis du vænner dig til at tage en stor mundfuld i timen, fra du vågner til du går i seng, får du mere end rigeligt.
  5. Tag ALTID trappen! Det er utroligt, hvor mange kalorier du kan forbrænde ved at gå mere – ikke mindst på trapperne.
  6. Boost fordøjelsen! En gåtur efter frokost er en fantastisk måde at sætte gang i din fordøjelse samt fornyet energi til resten af dagen.
  7. Smil til dine kollegaer! Det er utroligt, hvor sundt det er at smile – og så smitter det helt vildt.
  8. Gruppepres! Prøv at få så mange af dine kollegaer med på “dine” nye vaner, da det er nemmere at huske dem, når der er flere i samme båd.

“Det tager kun et sekund at lave sit liv om, men det kan tage                      et helt liv at nå frem til det sekund” -citat Dalai Lama

The A - WAY!

 Tak fordi I læser med!

A

Advertisements

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s