Tips med Teriyaki!

IMG_3307.JPG

Som jeg tidligere har skrevet om (her), har jeg lavet en del mad med Teriyaki. Jeg er blevet glad for at pifte mine retter op med denne og bruger den som oftest til at marinerer kylling eller tilsætte i wok-retter, men fungerer også godt til fx laks og oksekød. Teriyaki er lavet på en base af de fire rene ingredienser sojabønner, hvede, vand og salt og er derfor kendetegnet ved den kraftige, runde og fyldige smag.

Hvis du selv er frisk på at prøve kræfter med teriyaki, har jeg nogle små hjælpsomme tips til dig! 🙂


  • Teriyaki fungerer godt som marinade og er velegnet til stegning og grill.
  • Teriyaki kan bruges som marinade på både kød, fisk og grøntsager, men er også lækker i salatdressinger og dips.
  • Marinér din fødevarer i ca. 20 minutter for at sikre et godt resultet!
  • Teriyaki er baseret på soja har en distinkt umamismag og passer godt sammen med sesamfrø, hvidløg, ingefær og wasabi.

The A - WAY!

God appetit! 🙂

A

Skriv et svar

