Inspiring Women: Gitte Salling!

10410213_10152474710165186_4630220244530545788_n

Som flere af jer nok har bemærket, træner jeg en hel masse i Energii i øjeblikket. Jeg har i den forbindelse været så heldig, at låne lidt af grundlæggeren Gitte Sallings tid til et inspirerende og motiverende interview. Kort fortalt er Gitte indbegrebet af træning og fitness og har arbejdet indenfor branchen siden hun var 15 år! Igennem Gittes karrierehar hun undervist verden over, ejet sit eget fitnesscenter, været holdchef i en af Danmarks største fitnesskæder og meget mere! I 2011 starter Gitte ideen om Energii og “The Ultimate Workout” udvikles, en træning som er hård og effektiv styrketræning med musik, glæde og effektivitet! (Billederne i indlægget er lånt fra Gittes Instagramprofil @gittemiasalling)

Skærmbillede 2016-04-27 kl. 07.23.32.png

Hvad er sundhed for Gitte Salling?

Jeg lever et helt normalt liv og har ikke ret mange regler i forhold til min kost. Jeg spiser ofte det, der gør mig glad og i perioder, går jeg lidt mere op i at spise sundt. Jeg starter altid min morgen med friskpresset juice og salat til frokost, men jeg må indrømme, at jeg er slem til at spise lidt slik om eftermiddagen på kontoret og om aftenen efter maden, som min kæreste som regel står for.

Hvorfor valgte du at grundlægge Energii?

Jeg var holdchef i Fitness World og efter 5 lærerige år, kedede jeg mig. Jeg tog 6 måneder ud at rejse og stødte på Reformeren. Før Fitness World havde jeg mit eget lille motionscenter i 10 år og jeg ville gerne være selvstændig igen. Det blev til min version af Reformertræning, som jeg kalder for “the Ultimate Workout”.

Skærmbillede 2016-04-27 kl. 07.24.06.png

Hvorfor endte navnet på Energii?

Jeg ville gerne starte op i udlandet, og derfor skulle det være et navn, som ikke kun lyder godt på dansk. I dag har vi et Energii studie på Ibiza, som kører helt fantastisk.

Hvor ofte træner du selv reformer-træning og træner du andet?

Jeg træner selv 2-3 timer om ugen og fordeler altid min træning mellem Reformer og Heat It Up. Jeg dyrker ikke andet motion, men jeg kan godt lide at power walke og få frisk luft. Når tiden tillader det, går jeg op til mellem 10 og 30 km på en uge.

Skærmbillede 2016-04-27 kl. 07.19.29.png

Hvor ofte anbefaler du, at man træner reformer-træning for at se resultater?

Jeg anbefaler at starte med at træne 2-3 gange om ugen og når kroppen kan følge med, så 4 timer om ugen. Man kan se tydelige resultater efter 20-30 gange, da man ikke kan “springe over”, når man træner Reformer. Det er benhårdt og  meget effektivt, og slet ikke som mange tror….pilates og lidt hygge agtigt.

Hvor meget forbrænder man under en reformer-time?

Det er meget individuelt, men mellem ca. 300-500 kalorier alt afhængig af køn, højde, drøjde osv.

Skærmbillede 2016-04-27 kl. 07.24.53.png

Hvad er din guilty pleasure?

Dem er der mange af…..men jeg elsker chokolade skildpadder og Faxe Kondi….

Et fun fact om dig?

Jeg er uddannet konstabel ved telegraftropperne i Fredericia 🙂

Skærmbillede 2016-04-27 kl. 07.31.07.png

Hvad er dit bedste sundhedstip?

Pas din træning som om det var et job….ikke noget med at pjække 🙂

999869_10151728707865186_1697662341_n

The A - WAY!

Tusind tak til Gitte!

A

Skriv et svar

