Opskrift på lækre og luftige scones!

IMG_3995.JPG

For kort tid siden modtag jeg den fineste pose fyldt med skøn te fra Fredsted og ingredienser til Scones med æble/tranebær te og tranebær! Jeg elsker te og hvad passer ikke bedre sammen end te og scones? Disse skulle selvfølgelig laves i en fart og jeg kan love jer for, at de smagte helt fantastisk, hvorfor jeg vil dele opskriften med jer! 🙂 Opskriften kan i finde nedenfor og er en opskrift, jeg modtog sammen med posen, så jeg kan desværre ikke tage æren for den. 🙂

IMG_4279.JPG

Scones med æble/tranebær te og tranebær: 12 stk.

Ingredienser:

Fremgangsmåde:

  1. Tænd ovnen på 200C
  2. Opvarm mælken i en lille gryde og lad tebrevene trække i 5 minutter
  3. Si melet op i en stor skål, og bland det med salt, bagepulver og sukker
  4. Skær smøret i tern, og smuldr det i melet med fingrene, så det ligner revet ost
  5. Pisk de våde ingredienser (æg, mælk og citronsaft) sammen i en anden skål
  6. Lav en fordybning i melet, og hæld de våde ingredienser i
  7. Ælt dejen sammen, til den er glat og smidig
  8. Læg dejen på et meldrysset bord, og pres den flad med hænderne til en 3-5 cm tyk dejplade. Udstik runde scones med en kageudstikker eller et almindeligt drikkeglas
  9. Læg sconesene på en bageplade beklædt med bagepapir, og bag dem i 10-12 minutter, til de er gyldne på overfladen

IMG_4293.JPG

Produkterne er modtaget i gave.

The A - WAY!

God appetit!

A

En tanke omkring “Opskrift på lækre og luftige scones!

  1. Pingback: My monthly TO-DO-LIST #January | The A-WAY!

Skriv et svar

