Inspiring Women: Christine Bonde

10371753_10154043242813620_6631031879963638052_n.jpg

Bloggen har i dag besøg har seje, søde og motiverende  Christine Bonde! Til dagligt er Christine at finde på bloggen www.christinebonde.dk, hvor hun deler de lækreste opskrifter, motiverende træningsindlæg og meget mere! 🙂 (Billederne i indlægget er lånt fra Christines blog, men jeg anbefaler klart at følge Christines Instagramprofil @christinebonde.)

Nem-grønkålssalat-med-kikærter-og-bagt-butternut1.jpg

Hvad er sundhed for Cristine Bonde? 

En tilstand af velvære hvor jeg fysisk, psykisk, socialt og emotionelt føler mig godt tilpas. For mig er sundhed ikke så kompliceret – forstået på den måde at det i bund og grund handler om at have det godt. Rigtigt godt. Så har man nemlig efter min mening det bedste udgangspunkt for at nyde alle aspekter af livet.

MG_0983.jpg

Hvordan starter din dag?

Det varierer hele tiden alt efter, hvad jeg har af planer. Jeg starter altid med at drikke 1 liter vand. Ikke på grund af en eller anden forestilling om at det renser ud eller hjælper fordøjelsen, men fordi det er en måde at kvikke mig selv op på, og fordi det gør det nemmere at nå op på de daglige 2 liter, når halvdelen allerede er indtaget, når dagen begynder. Derudover forsøger jeg at bruge mindst 5 minutter på ingenting. En slags meditation hvor jeg tømmer hovedet (lige pt. til noget afspændingsmusik) og gør klar til at fylde det med nye indtryk, ideer og tanker.

Hvad er din livret? 

Det er simpelthen så unfair at spørge en foodie som mig om det! Der er dog én ret som altid lige gør mig ekstra begejstret (i hvert fald når den er lavet, for den tager lidt tid af kreere). Det drejer sig om den mest overdådige, fyldige, mættende og lækre grøntsagslasagne fra Green Kitchen Stories. JEG ELSKER DEN! Selvom der faktisk er én dårlig ting ved den… Den smager nemlig allerbedst dagen efter (og det er altså ikke fedt for en som mig med minus tålmodighed).

MG_7782.jpg

Hvad træner du og hvor ofte træner du? 

Jeg forsøger at være fysisk aktiv hver eneste dag og fokuserer på at bevæge mig så meget som muligt i løbet af en dag. Lige nu består min træning primært af vægttræning ca. 3x ugentligt (både med fokus på styrke og udholdenhed) og yoga så ofte som muligt, og derudover underviser jeg i BODYFLOW og CXWORX, hvor jeg selv laver præcist det samme som deltagerne.

IMG_0254-e1423854035439.jpg

Hvad kan du ikke leve uden? 

Nu kommer jeg til at lyde totalt frelst, men jeg er nødt til at sige kærlighed – at få, at give og at dele den på alle måder det kan gøres.

Hvad er din guilty pleasure? 

Helt klart chokolade. Den behøver vist ikke nogen nærmere forklaring… (sagde hun og gik ud i køkkenet efter en plade af yndlingschokoladen)

Brownies-e1407066890259.jpg

3 fun facts?

  1. Jeg får gåsehud, når jeg børster tænder svarende til, at nogle mennesker får gåsehud ved lyden af negle på en tavle.
  2. Jeg har længere arme end de fleste. Abearme vil jeg kalde dem.
  3. Jeg er en kæmpe ordkløver i den forstand, at jeg elsker at pille ord og sætninger fra hinanden og sætte dem sammen, så betydningen er præcis.

Hvad er dit bedste sundhedstip? (What is your best health-tip?)

Vær din egen sundhedsekspert. Der vil altid være nogen, der ved mere om dig ift. sundhed, men der er ingen, der kender din krop bedre end dig selv 🙂

The A - WAY!

Tak for nu!

A

Skriv et svar

