Don’t forget your SPF in the SUN!

DSC_9135.jpg

Det er de færreste, som ikke elsker solen! Solen er varm, solen giver farve og solen giver glæde! Desværre gør solen ikke kun godt! Solen kan også gøre dig forbrændt, skoldet og efterlade en skadet hud, som i værste tilfælde kan føre til hudkræft. Heldigvis er der flere ting, du kan gøre for at beskytte dig imod solens skadelige stråler  og det er blandt andet at huske solcremen!

Solcreme er en virkelig god beskyttelse mod solens stråler og kan næsten beskytte os 100% med den rette solcreme og den rette brug! Forskellige solcreme har forskellige solfaktor og forskellig benyttelse! Når du er tættere på ækvator, skal du have en højere SPF end hvis du fx er i Danmark.

photo-1414589530802-cb54ce0575d9.jpeg

Mens jeg er i Miami, bruger jeg en masse forskellige solcreme med forskellig SPF i forhold til de forskellige situationer jeg er i og hvor længe jeg har været i solen. Det er vigtigt at huske at smøre nok solcreme på, da faktoren ellers ikke vil være svarende! En god huskeregel er, at man skal bruge en håndfuld solcreme til hele kroppen.

VSCO Cam-1-2.jpg

Solcremene jeg bruger, mens jeg er i Miami, er fra mærkerne Vichy, Piz Buin og Nivea. Disse mærker laver alle solide, behagelige og beskyttende solcreme! Til ansigtet bruger jeg en ansigtssolcreme med SPF 30 fra Piz Buin, som hedder Ultra Light Dry Touch Face Fluid. Denne solcreme er sved- og vandafvisende og indeholder desuden E-vitamin derivat, som effektivt beskytter huden.

VSCO Cam-2.jpg

Til kroppen bruger jeg forskellige cremer alt afhængig af, hvor langt henne i ferien vi er, tidspunkt på dagen osv. Til at starte med bruger jeg faktisk en børnesolcreme med SPF 50. Solcremen er fra Nivea og hedder Kids Pure & Sensitive, som desuden ingen parfume, farve eller konserveringsmidler indeholder. Senere på ferien daler SPF til 30, hvor jeg vil bruge Vichy’s nyhed Idéal Soleil SPF30 og Tan & Protect Oil Spray SPF30 fra Piz Buin.

palmer.jpg

Produkterne fra Nivea og Piz Buin forhanles i Matas og produkterne fra Vichy forhandles på Apoteket.

Produkterne er modtaget som gave, men holdningerne er 100% mine egne!

Jeg vil smutte ud i solen nu!

The A - WAY!

A

2 tanker omkring “Don’t forget your SPF in the SUN!

Skriv et svar

