Inspiring Women: Stine Lyngbo

Skærmbillede 2016-02-18 kl. 12.37.58.png

Det er blevet tid til endnu en omgang af “Inspiring Women”. Idag gæster Stine Lyngbo. Stine arbejder til daglig som kostvejleder og personlig træner. Stine har en sprudlende energi, højt humør og en sej træningsindsats, hvilket hendes Instagram @stinelyngbo_personligtraener bestemt understøtter! 🙂 Stine fortæller nedenfor om hendes syn på sundhed, hendes livret og meget mere. Enjoy! (billederne i indlægget kommer fra Stines Instagramprofil @stinelyngbo_personligtraener)

It is time for a round of “Inspiring Women”. Today we have Stine Lyngbo in the hot seat. Stine works as a nutritionist and a personal trainer. She has an empowering energy, a great spirit and an amazing training effort! Stine shares her vision of health, her favourite dish and much more. Enjoy! (Images in this blog post is taken from Jonnas Instagram @stinelyngbo_personligtraener)

Skærmbillede 2016-02-18 kl. 12.35.17.png

Hvad er sundhed for Stine Lyngby? (What is health for Stine Lyngby?)

For mig er der 3 vigtige dimensioner af sundhed! 1. Den fysiske sundhed, 2. Den mentale sundhed og 3. Den sociale sundhed. For mig skal alle 3 dimensioner spille sammen, før jeg ser sundhed som en helhed. For mig er det vigtigt at finde en balance mellem dedikation og livskvalitet!

For me health has 3 important dimensions! 1. The physical health, 2. The mental health and 3. The social health. All 3 dimensions must cooperate before I see health as a whole. For me it is important to find a balance between dedication and quality of life!

Hvordan starter din dag? (How does a regular day begin?)

Min dag starter med, at jeg spiser morgenmad (min morgenmad er et MUST!) og selvom jeg ofte har kunder fra kl. 06.00, så prioriterer jeg stadig at stå tidligt op, sidde i ro og mag og nyde min morgenmad, et stort glas vand og en skøn kop kaffe – på den måde er jeg altid sikker på at komme godt fra start.

My day start by having my breakfast which is a must! Even though I often have clients at 6AM I prioritize to get up early and to have time to relax with my breakfast, a big glass of water and a good cup of coffee – then I know the day starts well!

Skærmbillede 2016-02-18 kl. 12.35.45.png

Hvad er din livret? (What is your favourite dish?)

Bum, bum – den er svær. Jeg er et madøre! 🙂 Hvis jeg SKAL vælge én ting, er det så ok, det er et morgenmåltid? Ja, morgenmaden er mit yndlingsmåltid på dagen og her er min æggewrap med chiafrø og parmaskinke altså nummer 1 på hitlisten. 🙂

Mmmh – that is tough. I love food! 🙂 If I have to choose is must be breakfast. My eggwrap with chia seeds and parma ham is the best! 🙂

Hvad træner du og hvor ofte træner du? (What do you train and how often?)

Jeg har fået den vanvittige idé at træne op til en ironman (jeg tror, jeg var i ekstremt optimistisk humør, den dag den beslutning blev taget 🙂 ) – så crossfit er skiftet ud med løb, cykling og svømning og tilsammen træner jeg ca. 10-12 timer om ugen lige pt.

I have gotten that crazy idea to train for an Ironman! Crossfit is for now exchanged with running, cycling and swimming and combined I train for around 10-12 hours a week.

Skærmbillede 2016-02-18 kl. 12.42.56.png

Hvad kan du ikke leve uden? (What can you not live without?)

Min tvillingsøster – hun er mit et og alt! 🙂

My twin sister – she is my everything! 🙂

3 fun facts?

1: Man kan snakke med mig i søvne. 2: Jeg kan rokke med ørene. 3: Jeg var KÆMPE Morten Korch fan som lille, har hele samlingen på VHS… og tror jeg har arvet lidt dialekt fra mit misbrug af de film!

1. You can talk with me while I sleep. 2. I can move my ears. 3. I was a huge fan of Morten Korch as a kid!

Skærmbillede 2016-02-18 kl. 12.46.59.png

Hvad er dit bedste sundhedstip? (What is your best health-tip?)

Mit bedste sundhedstip må være, at give budskabet videre omkring vigtigheden af at finde balancen mellem sundheds og livskvalitet. At mærke efter og finde ud af, hvad DIN sundhed og livskvalitet er og forsøge at lade vær’ med at spejle os i sundhedsidealet på de sociale medier anno 2016, da det i mine øjne er dybt forvrænget. Jeg ville ønske, jeg kunne fjerne ordet “du må ikke” og “kur” fra den danske ordbog – så er jeg sikker på, at den generelle forståelse af, hvad sundhed og livskvalitet i virkeligheden er, ville ændres. Vi skal huske at leve sundt, både fysisk, mentalt og socialt for vores EGEN skyld…. og ikke fordi vi føler, det kræves eller forventes af os.

My best health tip must be to share the message about the importance of finding the balance between health and quality of life. Don’t mirror yourself in the health ideal on the social medias anno 2016 as I think it is so wrong! I would love to remove the words “you can’t” and “diet” fra the dictionary. We have to remember to live healthy both psysically, mentally and socially for ourselves and not for others!

Jeg syntes, I skal gå ind og følge Stine her!

The A - WAY!

A

Skriv et svar

