The IMPORTANCE of sleep!

M_Id_401088_Kids_Sleep.jpg

Søvn er alfa og omega for vores sundhed og velvære. Vi har i vores tid et enormt fokus på kost og træning, men vi glemmer søvnen! Når du er i søvnmangel, fungerer kroppen og hjernen ikke optimalt og vil påvirkes negativt. På samme måde vil det at få sine nattetimer påvirke kroppen på positiv vis og der er en række fordelagtige virkninger på kroppen. Dette skyldes overordnet, at når du sover restituere kroppen og hjernen og forbereder sig til den kommende dags strabadser. Disse forskellige fordele søvnen bevirker, kan læses nedenfor. 🙂

Sleep is crucial to our health and well-being. In our generation we have an enormous focus on diet and exercise but we forget the sleep! When we are in sleep deprivation the body and the brain doesn’t function proporly. Your sleep will also affect the body in several positive ways because when we sleep the body and the brain recovers and prepare itself for a new day. These different advantages of sleep can be read below. 🙂

remsleep.jpg

SØVNENS FORDELE – kort og godt!

  • Søvnen har indflydelse på en stabil vægt og også et evt. vægttab. Dette skyldes, at søvn er med til at regulere appetitten, da mængden af kortisol falder, når du sover og dette er et hormon, som får dig til at føle sult!
    Sleep helps you keep a stable weight and also a possible weight loss. This is because sleep helps regulate the appetite. This is because the amount of cortisol drops when you sleep and this is a hormone that makes you feel hunger!
  • Om natten danner kroppen hormoner, som genopbygger kroppen og styrker immunsystemet!
    In the night, the body produces hormones which rebuild the body and strengthens the immune system!
  • Hukommelse forbedres!
    Your memory will improve!
  • Kreativiteten øges!
    Your creativity will get better!
  • Koncentrationen forbedres!
    Your concentration will improve!
  • Mindsker stress og blodtrykket falder!
    Sleep minimizes stress and the blood pressure lowers!

e15d3b95bfa2ce85ccf2d060699817de.jpg

Jeg gør meget for at sove godt! Herunder sørger jeg for, at sove på et ordentligt underlag, jeg sover i et afkølet rum og forsøger at holde mig fra elektronik lige inden jeg skal sove.

I do a lot to sleep well! I make sure to sleep in a good bed, I sleep in a cold room and I try to stay off electronics just before sleeping. What do you do to sleep well?

Hvad gør du, for at sove godt?

The A - WAY!

A

 

Advertisements

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s