#Inspirering Women med Amanda Louise

Skærmbillede 2016-02-07 kl. 10.06.33.png

Det er blevet tid til anden omgang af “Inspiring Women”! Idag deler super seje Amanda Louise hendes syn på sundhed, hendes guilty pleasures, hendes bedste sundhedstip m.m. Amanda Louise blogger til dagligt på www.amandalouise.dk, hvor hun motiverer og inspirerer til en sundere livsstil og samtidig deler en masse om træning! Læs interviewet med Amanda nedenfor! (billederne i indlægget kommer fra Amanda Louises Instagramprofil @amandalouisedk)

It is time for the second round of “Inspiring Women”! Today Amanda Louise shares her view on health, guilty pleasures, her best health tip etc. Amanda Louise blogs daily on www.amandalouise.dk where she motivates and inspires to a healthy lifestyle while sharing a lot of training! Read the interview with Amanda below! (The pictures in the post is from Amanda Louise’s Instagram profile @amandalouisedk)

Skærmbillede 2016-02-07 kl. 10.04.58.png

Hvad er sundhed for Amanda Louise? (What is health for Amanda Louise?)

Sundhed er mange ting for mig. Gennem årene er mit begreb om sundhed blevet mere nuanceret og balanceret. Sundhed er at passe på sig selv gennem sund kost, at være fysisk aktiv og frem for alt glad for det man gør. Sundhed skal føles godt, både på kort og lang sigt.

Health is many things for me. Over the years, my concept of health has become more nuanced and balanced. Health is to take care of ourselves through a healthy diet, being active and above all being happy with what you do. Health should feel right both in the short and in the long-term.

Hvorfor startede du din blog? (Why did you start your blog?)

Jeg startede bloggen i 2012 ud fra et ønske om, at udbrede viden om styrketræning og rigelig, sund kost. Inden jeg startede bloggen havde jeg været igennem en del og da jeg endelig opdagede, hvad styrketræning faktisk kunne gøre, var det vigtigt for mig at udbrede denne viden. Det var lige inden bikini fitness i Danmark rigtig tog fart og derfor også inden styrketræning for piger var rigtig udbredt og accepteret.

I started the blog in 2012. I wanted to spread the knowledge of strength training and healthy food. Before I started the blog had I been through a lot and when I finally discovered what strength training could do for your body and health and I wanted to share this knowledge. 

Skærmbillede 2016-02-07 kl. 10.08.50.png

Hvordan starter en almindelig dag? (How does a regular day begin?)

Mine dage er meget forskellige og starter på forskellige tidspunkter. På dage hvor jeg selv kan bestemme, starter jeg med en kop kaffe og et træningspas. Derefter spiser jeg morgenmad og bader hjemme, og så går jeg i gang med dagen.

My days are very different. On days where I decide, I start with a cup of coffee and a workout. Then I eat and bathe at home and then the day really starts.

Skærmbillede 2016-02-07 kl. 10.09.43.png

Hvad er din livret? (What is your favourite dish?)

Det må vist være en god burger med det hele. Eller en god ostemad.

It must be a great burger with everything. Or a good cheese sandwich.

Hvad træner du og hvor ofte træner du? (What do you train and how often?)

Jeg styrketræner, løber, dyrker crossfit, vægtløftning og styrkeløft. Jeg træner som regel 1-2 gange dagligt 5-6 dage om ugen.

I do strength training, I run, I do CrossFit and I do weight lifting. I train normally 1-2 times a day 5-6 times a week.

Skærmbillede 2016-02-07 kl. 10.10.47.png

Hvad er målet med din træning? (What is the goal of your training?)

Lige nu er målet at blive en bedre vægtløfter, forberede kroppen til halvmarathon senere på året og at arbejde på min symmetri, så den er forbedret til næste gang jeg skal på scenen i bikini fitness. Jeg regner også med at deltage i Crossfit’s The Open 2016 og kender jeg mig selv ret, finder jeg nok på noget mere jeg gerne vil være bedre til, snart! 🙂

At the moment the goal is to become a better weightlifter. I will also prepare my body for a half marathon later this year. I also expect to participate in Crossfit’s The Open 2016 and if I know myself right I will find something else very soon! 🙂

Hvad kan du ikke leve uden? (What can you not live without?)

Jeg tror ikke, der er noget, jeg ikke kan leve uden. Hver dag husker jeg dog, at være taknemmelig for, at jeg kan bruge min krop, som jeg vil og for at min hjerne og mine sanser fungerer. Uden disse ting, ville livet være træls.

I don’t think there is something I could not live without. Every day I remember to be grateful that I can use my body as I will and that my brain and my senses are working. Without these things life would be tough!

Skærmbillede 2016-02-07 kl. 10.03.59.png

Hvad er din guilty pleasure? (What is your guilty pleasure?)

Jeg eeeeelsker at bruge min formiddag på at se serier på TV2 Zulu, haha.

I loooove using my morning on series, haha.

Hvad er dit bedste sundhedstip? (What is your best health-tip?)

Fysisk aktivitet er nummer 1 for din sundhed. Om det så blot er en 20 minutters gåtur, vil det have en positiv effekt på din sundhed sammenlignet med inaktivitet. Bevæg dig en smule hver dag og lad være med at slå dig selv i hovedet over, at det kun blev en lille gåtur og ikke en løbetur eller to timer i træningscenteret.

Physical activity is the most important thing. Whether it is just a 20-minute walk it will have a positive effect on your health compared to inactivity. Move a little every day and do not beat yourself up if you only had time for a little walk and not a run or two hours in the gym.

Jeg håber, I syntes om indlægget! 🙂

The A - WAY!

A

Skriv et svar

