By Johna about health, training and what she can’t live without!

jonna.jpg

Her i 2016 vil der komme en masse nye tiltag på bloggen og et af disse er blandt andet, at jeg vil få inspirerende, motiverende, seje og hårdtarbejdende personligheder til at dele deres syn på sundhed og træning, lidt om dem selv og meget mere her på bloggen!

I den allerførste omgang af “Inspiring Women” har jeg fint besøg af Jonna fra bloggen By Johna. Jonna skriver til dagligt om sundhed, træning, kost og motivation på hendes fine blog. Nu lukker hun os læsere ind smule ind i hendes syn på sundhed, guilty pleasures osv. Enjoy! (billederne i indlægget kommer fra By Johnas Instagramprofil @byjohna)

Here in 2016 there will come a lot of new things on the blog and one of these is that I will get inspiring, motivating, tough and hardworking personalites to shair their view on the blog on health and exercise, a little about themselves and much more.

Today’s inspiring woman is Jonna from the blog By Johna. Jonna is daily blogging about health, exercise, food and motivation on her great blog. Today she will let us readers a bit into what she think about health, guilty pleasure etc. Enjoy! (Images in this blog post is taken from Jonnas Instagram @byjohna)

Skærmbillede 2016-01-19 kl. 11.54.42.png

Hvad er sundhed for By Johna? (What is health for By Johna?)

Sundhed er for mig alt. Det er både min levevej, som personlig træner og kostvejleder, min store interesse og det der giver mig overskud i hverdagen. For mig er sundhed både mental og fysisk. Den mentale del, er når jeg hygger mig og nyder livet, f.eks. med en gåtur i solskinnet med med kæresten, en tøsetur med veninderne eller bare det at sidde i nattøj og spille playstation. Fysisk sundhed for mig er at spise sundt, masser af grønt og at få pulsen op dagligt. Jeg synes, at sundhed i høj grad er individuelt, men dette fungerer for mig.

Health is for me everything. It is both my career as a personal training and nutritionist, my great interest and it gives me energy during the day. For me health is both mental and physical. The mental part is when I have fun and enjoy life and the physical part is for me to eat healthy and get your pulse up daily. I think health is very individual but this works for me.

Skærmbillede 2016-01-19 kl. 11.07.14.png

Hvordan starter en almindelig dag? (How does a regular day begin?)

Min dag starter ofte omkring kl. 6.00-7.00. Her spiser jeg morgenmad, laver madpakke og rydder op. Derefter står den på træning, enten i ofrm af løb udendørs eller fitness – så er jeg i gang! Jeg møder på arbejde kl. 10.45, så jeg har et par timer inden arbejde, hvor jeg også kan nå at svare på mails og blogge.

My day often begins around 6 and 7 pm. I eat breakfast, prepare lunch and cleans up. Afterwards I will head out for training either running og fitness. I start working at 10.45 pm so after my training I have a couple of hours to answer mails and write posts on my blog.

Hvad er din livret? (What is your favourite dish?)

Jeg elsker generelt ALT mad, jeg er overhovedet ikke kræsen! 🙂 Skal det være sundt, så er jeg til en god grøn salat med friskbagt rugbrød og varmrøget laks. Skal det være “snasket”, så er jeg kæmpe fan af pølsemix, med masser af remo. 🙂

I generally love ALL food! 🙂 If it should be healthy then I like a green salad with freshly baked ryebread and salmon. If it should be greasy then I am a big fan of sausage-mix with remoulade!

Skærmbillede 2016-01-19 kl. 11.11.46.png

Hvad træner du og hvor ofte træner du? (What do you train and how often?)

Det afhænger af, hvor meget tid jeg har at gøre godt med. På en god uge bliver det 6 ganges træning, hvor jeg træner 3 x funktionel styrketræning og 3 x udendørsløb. Dertil har jeg klienter som Personlig Træner, hvor jeg også selv træner med en gang imellem. Det er dog ikke utænkeligt, at det kun bliver 1 gangs træning på en uge nogen gange. Jeg følger ikke noget program og træner kun, fordi jeg har lyst.

It depends on my time. On a great week, I will train 6 times with a combination of functional training and outdoor running. But it is not unthinkable that I only train 1 time some times. I only train because I like it!

Hvad kan du ikke leve uden? (What can you not live without?)

Min søvn! Jeg arbejder snildt 10-12 timer stående i træk, da det ofte er loddet, når man arbejder i restaurations branchen. Tilgengæld går jeg fuldstændig kold, når jeg kommer hjem om aftenen! Jeg tror dog ikke, der er nogen, der kan leve uden sin søvn, men jeg elsker virkelig at sove og tager også gerne en middagslur, når jeg kan komme til det. Hvis det skal være noget materielt, så er det nok min dyne! 🙂

My sleep! I work 10-12 hours standing so when I get home I am really tired. I don’t think anybody can live without sleep but I REALLY LOVE to sleep! 

Skærmbillede 2016-01-19 kl. 11.28.31.png

Hvad er din guilty pleasure? (What is your guilty pleasure?)

Puha! Det ved jeg faktisk ikke… Jeg elsker al mad og der er ikke noget jeg “ikke må” spise. I skrivende stund kunne jeg dog virkelig godt tænke mig helt hvide og lune boller med tandsmør på. Det kan jeg aldrig holde mig fra, når jeg bliver budt på det! 🙂

Wow! I actually don’t know… I love ALL food and I no restrictions. Right now I could really eat a scone with butter! 🙂

Hvad er dit bedste sundhedstip? (What is your best health-tip?)

Alt med måde. 🙂 Jeg synes “80-20” konceptet er en god retningslinje. Jeg spiser sundt hver dag og sørger for at få masser af grøntsager, nødder, fisk og kød dagligt, men jeg vil også have plads til chips og slik, når jeg rigtig skal hygge med en god film f.eks.

I like the concept of “80-20”. I eat healthy every day and make sure to get a lot of vegetables, nuts, fish and meat but I do also like so eat chips and candy sometimes when it is really cozy to a good movie for example.

Jeg håber, I syntes om mit nye tiltag på bloggen!

The A - WAY!

A

Skriv et svar

