Karius og Baktus på ryggen af Ole Wessung

Mens jeg er i London, skal I ikke snydes for lidt godt! Efter utrolig lang tid på bloggen, er det blevet tid til at min far Ole Wessung, deler en af sine geniale artikler! Der er måske nogle, som vil mene, det er lidt patetisk, at jeg deler min fars artikler, men jeg mener helt ærligt, at de er så relevante, at jeg ikke vil have mine læsere til ikke at kende til denne viden! 🙂 God læselyst!

01-livewelllakewood.jpg

Det er ikke fordi, du går til tandlægen to gange om året, at du ikke har huller i tænderne. Det er fordi, du selv børster din tænder to gange om dagen! Der er måske nogen, der sløser, men de er godt klar over konsekvenserne.

Når vigtigheden af vores egen indsats, i forhold til vores tænder, nu er så oplagt for alle, hvorfor har vi så det så svært ved at overføre den samme tankegang til andre områder. Jeg vil prøve at overføre “tandbørstekonceptet” til to af samfundets største sundhedsudfordringer – nemlig overvægt og rygproblemer..

dreng-der-spiser-burger-1.png

Overvægt:

Ser man bort fra en meget lille gruppe, hvor overvægt skyldes sygdom, så er årsagen til overvægt ene og alene, at der er ubalance mellem indtag og forbrænding eller som Karsten Ree engang har sagt; “Fede mennesker spiser mere end de skider”.

Tandbørsten til vægten:

  • Gå en tur på minimum 15 minutter efter hvert måltid:
  • Det sætter gang i fordøjelsen og hæver forbrændingen!
  • Lidt motion er meget, meget bedre end ingen!
  • Frisk luft gør glad og træt. En god nats søvn hæver forbrændingen!
  • Gå på vægten minimum 1 gang om måneden!
  • Besøg din læge 2 gange om året!
  • Efter samme princip som hos tandlægen – forebyggelse ER bedre end behandling!

Sitting-business-woman-sitting-bac-45743341.jpg

Rygproblemer:

Der er ufattelig mange gode og dårlige undskyldninger i forhold til at have ondt i ryggen. Den værste af dem alle er uden tvivl: “Det er en arvelig ting, min far havde også dårlig ryg”. Jeg vil gerne slå fast, én gang for alle, på samme måde som det er dårlig tandhygiejne, der er den primære årsag til huller i tænderne, så er det også dårlige vaner, der er årsag til de fleste rygproblemer.

Tandbørsten til ryggen:

  • Læg dig ned 15 minutter med en ispose under lænd/nakke hver dag, når du kommer hjem fra arbejde.
  • Ryggen er ikke designet til det moderne stillesiddende arbejde – hvilket gør, at ledkapsler og bruskskriver hæver og bliver irriteret.
  • Stå og gå mere. SID MINDRE! At sidde har samme skadelige virkning på vores ryg, som sukker har på vores tænder!
  • Besøg en kiropraktor/fysioterapeut 2-3 gange om året! Det ER bedre at forebygge end at behandle!

reparation-service-600-360.JPG

Følg bloggen og hold jer opdateret. Jeg vil løbende dele flere af min fars guldkorn, som I ikke vil misse! 🙂
The A - WAY!

Hav en dejlig dag!

A

Skriv et svar

