Tips for when you are not able to train!

fitness-594143_1920

Vi kommer alle sammen ud for, at vi ikke er i stand til at træne, hvad enten det gælder skader, overarbejde, store skoleopgaver, graviditet eller noget helt femte. Livet er uforudsigeligt og fuld af overraskelser, som man ikke altid kan forberede sig på. Det er også det, som gør livet sjovt at leve, det skal man ikke glemme.

Men fordi vi ikke kan træne, skal vi så bare lade det hele stå til? NEJ SGU! Nedenfor giver jeg nogen gode råd til, hvordan du kommer igennem pausen uden at tage på eller miste formen!

We all will have times when we are not able to work out whether is is due to injuries, work overload, school assignments, pregnancy or something completely different. Life is unpredictable and full of surprises where you cannot always be prepared. It is also what makes life fun to live and that should not be forgotten.

Just because we cannot work out should we then just let it all be? HELL NO! Below I give my advice for how to get through the break without gaining weight or losing shape. 

silhouette-683751_1280

Skader: Blot fordi du er skadet, er det ikke altid det samme som, at du intet kan lave. Hold dig aktiv så meget som skaden tillader. Hvis du har knæproblemer, træn din overkrop og omvendt.
Injuries: Just because you are injured you do not have to do nothing at all. Stay active as much as the injury allows. If you have knee problems work your upper body and vice versa.

Sygdom: Giv dig selv lov til at være syg! Hvis du mærker sygdom i kroppen, er det bedst at hvile, indtil sygdommen er ude af systemet og ikke presse kroppen unødvendigt. Undersøgelser viser, at hvis du tager hensyn til din krop, vil du hurtigere være tilbage på træningsbænken, hvorimod hvis du kæmper dig igennem træning med sygdom i kroppen, ender du ofte med at være sengeliggende i længere tid end først nødvendigt.
Sickness: Give yourself permission to be sick!If you feel sick it is best to rest until you get better instead of pushing your body unnecessarily. Studies show that if you listen to your body you will quicklier be back whereas if you fight your way through workouts with an illness you end up being sick for a longer time than originally needed. 

board-928392_1920

Stress og travlhed: Når du er stresset, er det vigtigt stadig at få trænet, da det udløser endorfiner, som har den modsatte effekt af stress. Du skal dog vælge din træning med omhu. Sæt barren lavere for dig selv end vanligt.
Stress and busyness: When you are stressed it is still important to work out as it triggers endorphins which have the opposite effects of stress. Though you will need to select your training sessions with care and set the bar lower for yourself.

Graviditet: Der er ingen regler længere for hvor meget, du må træne som gravid. Her er ingen undskyldning for ikke at få trænet kroppens muskler. Før i tiden frarådede man kvinder at træne under sin graviditet, men undersøgelser har vist, at det er sundt og godt for både barn og mor. Selvfølgelig skal man som gravid lytte til sin krop og undgå kontaktsport.
Pregnancy: There are no rules anymore for how much you should workout during pregnancy. There is no excuse not to train in the period. Previously women were advised not to workout during their pregnancy, but studies have shown that it is healthy and good for both the child and the mother. Of course, as a pregnant woman, you have to listen to your body and avoid contact sports. 

Have a great Sunday!
The A - WAY!

A

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s