My own creative universe!

Skærmbillede 2015-08-28 kl. 07.33.07

Jeg er begyndt på en hyggelig og måske lidt atypisk hobby for en på min alder! Jeg er begyndt at tegne og farve og jeg ved godt, det lyder som noget børn gør! Første gang jeg hørte om fænomenet Mindfull malebøger og malebøger til voksne var i Kastrup Lufthavn, da jeg skulle rejse til Sydfrankrig i sommer. I WHSmith stod de flotteste bøger med smukke mønstre på hylderne. Den første tanke som strejfrede mig var, man skulle da være et skarn, hvis ikke man havde lyst til at gentage sin barndom! Og så stod der “Malebøger til voksne” og min nysgerrighed var vækket! 

I have startet a cozy but a little atypical hobby for one my age! I have startet to draw and color which might sounds like somthing kids do. The first time I heard of the phenomenon of Mind Full coloring books was in Copenhagen Airport. It was in WHSmith where I found the best looking books with some very amazing patterns on the shelves. I remember thinking that it could be awesome being a kid again. And then it said “Coloring books for adults” and my  curiosity was aroused.

Skærmbillede 2015-08-28 kl. 07.33.52

Jeg gik længe og overvejede, om jeg skulle anskaffe mig én. I løbet af den periode gik det op for mig, at stort set hvor man end kigger hen, kan man finde et tv, en computer, en Ipad eller en Smartphone. Al sammen elektronik hvor du har mulighed for at tjekke de sociale medier, mail og arbejde. Det betyder, at vi aldrig har rigtig fri, vi kan ALTID være online. Samtidig, hvis vi “keder” os, kan man altid tjekke Instagram eller Facebook for 100.000 gang den dag. Når man tænker over det, mister vi helt evnen til at være kreative. Den gang vi var små, blev vi nødt til at finde på noget at lave, hvis vi kedede os – gå i skoven, lege med Barbie dukker eller for eksempel tegne! Alle ting, som er med til at udvikle os og udvikle vores kreativitet på et eller andet niveau! I dag kan vi bare tage telefonen frem og kigge på hvad andre mennesker laver igennem et filter – i mine ører lyder det ikke nær så underholdende, når det står skrevet sort på hvidt!

I wondered for some time if I should get one of those books. During this period, I discovered that practically everywhere you look you can find a TV, a computer, a tablet or a Smartphone! All electronics where you have the opportunity to check the social media, your mail or something work related, which means you are never really free. If we are “bored” we can always check Instagram or Facebook for the 100.000 time that day. When thinking about it, we lose our ability to be creative. When we were kids we had to figure out something fun to do, for example, drawing. Today we can just check our phones and look at what other people do, through a filter of course! To my ears, it does not sound nearly as fun when it is written down on paper.

Skærmbillede 2015-08-28 kl. 07.30.51

Efter jeg erhvervede mig en malebog, har jeg glædeligt benyttet mig af den. Det giver mig en ro at tegne. Jeg kobler af fra hverdagens stress og jag og kommer ind i min egen lille bobbel af farver, mønstre og ideer. Jeg har bemærket, at efter jeg er begyndt at bruge min kreativetet mere, kommer jeg op med flere gode ideer end før! En ting jeg syntes, er vigtig at huske på – du bliver bedre til det du gør, så hvis du vil være i stand til at komme op med geniale ideer, så bliver du nødt til at bruge din kreativitet oftere! Jeg siger ikke, at det absolut skal gøres ved hjælp af en tegnebog, men bruges skal den! 🙂 Bøgerne beskrevet i dette indlæg er designet af Johanna Basbord og hedder “Den hemmelige have” og “Den fortryllede skov” og koster hver 150 kr.

After I got my coloring books I have been pleasantly using it. It gives me peace and I disconnect from the everyday hustle and bustle. I come into my own little bubble of colors, patterns and ideas. I noticed that after I started using my creativity more I come up with better ideas than earlier. This is one thing I think is very important to keep in mind – you become better at what to you – so if you would like to come up with brilliant ideas you need to use your creativity more often! I am not saying that it must be done using coloring books, but it must be used! The books described in this post is designed by Johanna Basford and is called “The Secret Garden” and “The Enchanted Forest”.

Skærmbillede 2015-08-28 kl. 07.31.12

Enjoy life and remember to do something creative today!
The A - WAY!

A

Skriv et svar

