3 typical running MISTAKES & how YOU can easily CORRECT them!

Skærmbillede 2015-08-19 kl. 11.34.54

Når man ser ud over løbestierne i Danmark, er der desværre virkelig mange, som begår 1 eller flere af nedenstående fejl. Fejl, som flere faktisk slet ikke er klar over er fejl. Disse påvirker løbet, lysten og kroppen i en negativ retning! Nedenfor kan I finde ud af, om det er jeres løbestil, som beskrives og herefter få en nem og hurtig måde til at løse problemet! 🙂

When looking at runners in Denmark there are a lot of people who make one or more of the following mistakes. Mistakes most people are not even aware of being mistakes. These mistakes affects their race, theire motivation and their body in a negative direction. Below you can find out if it is your running style that is being descibed and also get an easy and quick way to correct the problem! 🙂

3 typical running MISTAKES & how YOU can easily CORRECT them!

Skærmbillede 2015-08-19 kl. 11.36.33

1. Du løber opad i stedet for at løbe fremad. Det ses ofte, at folk der er ude at løbe, ofte kommer “hoppende” fremad. De bruger rigtig meget energi på at hoppe opad, energi de kunne have brugt til at løbe hurtigere fremad. Ved at holde kroppen og fødderne tættere på jorden, vil man få en hurtigere, mere energibesparende og mere effektiv fremdrift.  Som I kan se på billedet, er begge min fars fødder tæt ved jorden hele tiden.

You run up instead of running forward. It is often seen that people comes jumping ahead. They use energy to jump, energy they could have used to run faster. By keeping the body and feet closer to the ground you will get a faster speed and more economical and efficiens runs. As the photo shows both my fathers feet are close to the ground at all time.

Skærmbillede 2015-08-19 kl. 11.24.45

2. Armene ødelægger løbet. Når man løber, gælder det om at bruge alle hjælpemidler og her er armene er stor medspiller i forhold til at hjælpe os fremad. Armene kan desværre også virke modsat! En almindelig fejl er, at armene lukkes ind foran kroppen og hænderne er placeret inde foran brystet. Dette påvirker både holdning, vejrtrækning og fremdrift uhensigtmæssigt. En måde du kan modvirke dette er ved at forestille dig, at du har et kosteskaft på ryggen (placeret i albuen) og dette kosteskaft skal holdes oppe konstant. I denne position skal dine arme optimalt være placeret hele tiden.

Your arms are destroying your race. When running it is important to use all the help you can get and here is your arms a great player helping us forward. The arms may unfortunately also have the opposite effect! A common mistake is that the arms is closed in front of the body and the hands are placed in front of the chest. This affects both posture, breathing and pace in a negative way. One way to counteract this mistake is to imagine you having a broomstick on your back (located in the elbow) and this broomstick has to be kept up contantly. In this position your arms are perfectly places all the time.

Skærmbillede 2015-08-19 kl. 11.24.35

3. Foroverbøjet holdning. Når mange løber, er det en almindelig tendens at se en lidt foroverbøjet krop med overkroppen foran hofterne og hovedet og øjnene pegene mod vejen. Dette betyder, at en del af kroppens andre muskler skal bruge energi til at kompensere for denne holding og position af hovedet, hvilket vil resultere i spændinger og et dårligere løb. En måde du kan rette op på denne fejl nemt er at tænke “kig op”. I stedet for at løbe og kigge ned i jorden, hvorfor så ikke kigge på de flotte omgivelser, man løber i? Dette vil have positive effekter på både løbet og dit humør.

Bad posture. Many runners has a tendency to be a bit bent forward when running. Their upper body being in front of the hips and their head and eyes pointing towards the ground. This means that other muscles in the body needs to compensate for this position of the upper body and the head and this will result in tension and a lower run. One way to correct til mistake is to think “look up” when running. Instead of running and looking into the ground, why not look at the beautiful surroundings instead. This will affect both running and mood.

Skærmbillede 2015-08-19 kl. 11.52.00

The A - WAY!

I hope to see you out on the trails with the most amazing technique! 🙂

A

Advertisements

2 tanker omkring “3 typical running MISTAKES & how YOU can easily CORRECT them!

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s