Christina Dam Rekstad om livet, træning og det man putter i munden

Som lovet kommer her i dag et kort interview med Christina Dam Rekstad, en af de to forfattere bag bogen Boost din sundhed, som jeg skrev en anmeldelse om her igår.

Skærmbillede 2015-08-08 kl. 09.55.46

Udover at skrive sundhedsbøger er Christina uddannet fysioterapeut, personlig træner og ejer sammen med sin mand Jorcks Studio i København. For kort at beskrive Jorcks Studio arbejder her et team af fysioterapeuter, kiropraktor, læge, massør og fys. studerende sammen for at give kunderne den bedste behandling. Udover behandling er det også muligt at træne i klinikkens meget lækre fitnessområde eller på et af de forskellige hold Jorcks Studio udbyder – og dette gælder også, selvom man ikke går til behandling her.

Nedenfor kan i læse mere om Christina, hendes egen sundhed og bogen.

Skærmbillede 2015-08-08 kl. 09.52.51

Skærmbillede 2015-08-08 kl. 09.51.00

Hvornår begyndte tankerne og ideen til bogen ”Boost din Sundhed” og hvordan kom I på jeres ide med at booste 4 måneder om året?

Tankerne og ideerne til bogen har egentlig været resultat af mange års erfaring og arbejde med sundhed, kost og træning. De fleste mennesker har svært ved at følge ét bestemt sundhedsregime uden dårlig samvittighed, når de “falder i” samt svært ved at holde det 100%. De fleste menneskers liv kører i en eller anden form for cyklus. Nogle gange er man super motiveret og andre gange har man lyst til at leve lidt mindre stringent.

Skærmbillede 2015-08-08 kl. 10.00.14

Ideen var at møde folk på et realistisk niveau og oplyse om, at man sagtens kan være både stærk, sund og slank ved at balancere sin sundhed. Vi synes samtidig, det var genialt at benytte årstidens råvarer for optimal næringsudbytte og bruge de forskellige årstider til at lade sig motivere til, når det gælder træning. Camilla og jeg arbejdede sammen på nogle sager til Femina og ideen til en egentlig bog om emnet voksede. Vi synes simpelthen bogen manglede på markedet!

Prøv at forklar hvordan en almindelig dag ser ud for dig?

En almindelig dag for mig ligner mange andres. Kostmæssigt holder jeg mig til bogens principper og giver bestemt også plads til både drinks og desserter, når jeg er inviteret ud. Jeg fokuserer meget på, at spise til jeg ikke længere er sulten (og ikke overmæt), samt balancere protein, fedt og kulhydrater.

Skærmbillede 2015-08-08 kl. 10.08.44

Træningsmæssigt er jeg meget varieret. Da jeg er mor til 3, er det ikke noget, jeg bruger lang tid på, men hellere kort og intenst. Jeg træner styrke og cardio og dyrker pilates/reformer, da det også giver mig noget ro. Ligesom i bogen øger jeg intensiteten og hyppigheden i perioder henover året. Det holder min motivation oppe at variere.

Har du et personligt kost-råd, du har lyst til at dele?

Spis RIGTIG mad og sørg for at få både nydelse og næring hver dag.

Skærmbillede 2015-08-08 kl. 10.03.47 Skærmbillede 2015-08-08 kl. 10.03.34

Har du så også et personligt trænigs-råd til os her på The A-Way!?

Find ud af, hvad der motiverer dig og tænk at træning er selvforkælelse – ikke en straf!

Skærmbillede 2015-08-08 kl. 10.06.12 Skærmbillede 2015-08-08 kl. 10.05.11

Til allersidst ville jeg høre, om man kunne lokke 3 fun facts ud om dig selv?

Fun facts; åhhhhh Amanda. Den er svær. Men når jeg nu er i gang, kan du ligeså godt få 8 styks 🙂 

  1. Jeg keder mig hurtigt træningsmæssigt og elsker variation. Har gået til både svømning, tennis, kickboksning, atletik, ridning, løb, dans, softball osv.
  2. Er mor til 3 mindre børn.
  3. Har altid drømt om at skrive en bog. Min søster er nu 3. generation i vores familieboghandel på Bornholm og jeg er opvokset med stor kærlighed til bøger.
  4. Født og opvokset på Bornholm
  5. Var et år i USA, da jeg var 17 år, tog 12 kg på og kæmpede selv i mange år med de ekstra kilo.
  6. Var vegetar i 8 år selvom jeg ELSKER store saftige bøffer.
  7. Var engang på fastekur i 9 dage og lavede mad til alle andre som en gal, fordi jeg selv var så sulten (kan IKKE anbefales)
  8. Bornholmsmester i svømning da jeg var 8 år gammel.

Jeg vil først takke Christina for at dele sin skønne viden med os og samtidig takke for lån af billeder. Billederne stammer fra Christinas Instagram-profil, som I kan finde lige her! Tak for nu og så må I have en skøn lørdag! 🙂
The A - WAY!

A

Skriv et svar

