Amsterdam – DAY 1

Skærmbillede 2015-07-28 kl. 17.42.29

Jeg er lidt bagud med alle mine indlæg, jeg håber, i bærer over med mig! 🙂 Sidste mandag var jeg igen hjemme i Danmark fra Amsterdam og der er nu ikke flere rejser tilbage i godteposen til mig denne sommer – indtil videre i hvert fald! 🙂 Man ved aldrig hvad livet bringer!

Selvom vi kun havde 2,5 dag i den fantastisk charmerende by som Amsterdam er, føltes det heldigvis som meget længere. Det var første gang i Amsterdam for både min far og jeg og vi er begge blevet dybt forelskede i byen. Det er bestemt ikke sidste gang jeg har sat mine fødder i denne by! Jeg vil lave en super god guide til jer over Amsterdam, men først får I en lidt hyggeligere og mere personlig time-for-time beretning over vores tur.

English version:

I am now back from Amsterdam and there is no more travelling left for me this summer – so far at least! You never know what life brings! 🙂 Even though we only had 2,5 day in amazing and charming Amsterdam it felt like a whole lot longer. It was the first time in Amsterdam for both my father and I and we both fell in love with the city immediately! It is most certainly not the last time I visit this city! I am going to make a great Amsterdam-guide, but first here is a more personal hourly report of our trip.

Skærmbillede 2015-07-28 kl. 17.34.47

Amsterdam DAY 1

16.35 – Copenhagen Airport

Efter at have kommet igennem security har min far og jeg vores helt faste rutiner i lufthavnen! Først skal vi en tur i “blade-butikken”, som jeg altid har kaldt WHSmith! Man skal aldrig gå ned på god læsning til flyveturen. 🙂 Herefter stiler vi mod Joe & The Juice. Jeg fik deres nye “Breakfast Club” og min far tog en sandwich – og kaffe skal der selvfølgelig også til.

English version:

After the mandatory security-check my father and I has our very own routines at the airport! First we go to the WHSmith store to buy some magazines for the flight and then we go to Joe & The Juice. I got their new “Breakfast Club” and my father got a sandwich. 

Skærmbillede 2015-07-28 kl. 19.20.31

19.00 – Arriving at Park Plaza Victoria Amsterdam

Vi ankommer til hotellet, som er virkelig lækkert og ind-check går let og smertefrit. Vi får først et værelse med en næsten ikke eksisterende udsigt, men efter en kort snak med receptionen får vi et nyt værelse med en virkelig god udsigt over gaden og banegården. Det kalder jeg virkelig god service!

English version:

We arrive at the hotel, which is very nice and check-in goes very smooth. The first room we get has an almost not existing view, but after a brief chat with the reception we get a new room with a really nice view of the street and the railway station. That is what I call a really good service!

Skærmbillede 2015-07-28 kl. 19.39.55

20.00 Going out for dinner

Efter hurtigt at pakke ud vi skynder os ud i byen for at få noget at spise. Vi går først lidt rundt i byen, men til sidst finder vi en super hyggelig og livlig gade. Vi spiser på en restaurant, som hedder Campo De’ Fiori. En virkelig god restaurant, hvor man kunne få en masse lækker fisk. Vi delte en masse forskellige retter, hvilket jeg syntes, er en af de bedste og hyggeligste måder at spise middag på.

English version:

After quickly unpacking our luggage we hurry out in the city to get something to eat. We found a super cozy and fun street and ate at a restaurant called Campo De’ Fiori. It was a really good restaurant, where you could get very delicious fish. We shared a lot of different dishes. I think it is one of the best ways to eat dinner, to share!

Skærmbillede 2015-07-28 kl. 20.13.25

I got my very first apparel spritz this evening!

Skærmbillede 2015-07-28 kl. 20.12.17

Skærmbillede 2015-07-28 kl. 08.26.44

Seafood pasta – Seafood platter – Tuna tatar

Skærmbillede 2015-07-28 kl. 20.16.41

The view from our restaurant 🙂

This was a short recap of our first evening in Amsterdam!

A

Skriv et svar

