Træningstip til ferien!

Skærmbillede 2015-07-18 kl. 10.01.31

Sommeren er nu på sit højeste og flere holder i øjeblikket ferie, tager i sommerhus, rejser til varmere himmelstrøg eller slapper bare af derhjemme. Ferie betyder for mange god mad, vin, afslapning og sol og sammenkædes sjældent naturligt med træning, men hvorfor egentlig ikke? Nedenfor giver jeg gode råd til at få trænet på ferien, så alle ens hårde timers træning op til ferien ikke vil være forgæves efter blot 1-2 uger!

Skærmbillede 2015-07-18 kl. 09.59.59

Pak løbeskoene og løb om morgenen! Når du har løbesko med, kan du ALTID gå ud og løbe en tur. Jeg rejser sjældent uden mine løbesko, hvad end jeg skal på storbyferie, badeferie eller i sommerhuset. Når man løber, oplever man alting meget tættere på. Du får både set og oplevet mere og løb afstresser kroppen, så det er ren detox for kroppen.

Skærmbillede 2015-07-18 kl. 10.11.38

Løb/træn om morgenen! Det er aldrig sjovt, at skulle træne, mens resten af vennerne eller familien ligger og daser ved poolen! Planlæg din træning sådan, at du ikke går glip af noget! Jeg kan godt lide at træne fra morgenstunden af. På den måde er træningen klaret inden der er nogen der kan nå at bemærke, du har været væk! 🙂 Om morgenen er det også ofte køligere i vejret og meget rarere at træne!

Skærmbillede 2015-07-18 kl. 10.05.44

Svøm! Når du alligevel ligger og svømmer rundt i poolen, kan du ligeså godt få noget ud af det! Svøm nogle baner i løbet af dagen, det løber hurtigt op i meget svømning på sådan en dag. Og svømning er altså god træning, hvor du får trænet alle kroppens muskler! 🙂

Skærmbillede 2015-07-18 kl. 10.09.10

Alternativ styrketræning! Fyld vanddunke med vand og brug dem til at lave styrketræningsøvelser. Du kan også medbringe en TRX, som fylder meget lidt i kufferten! Mavebøjninger kan laves alle steder. Det samme gælder for squats, lunges, armbøjninger, rygøvelser osv. Der er et utal af muligheder og disse øvelser kan du sagtens lave ved poolen!:)

Skærmbillede 2015-07-18 kl. 10.09.59

Jeg håber, at mine råd har givet lidt inspiration til hvordan du kan holde dig i form på ferien.

Nu vil jeg hoppe ud på en solseng og nyde Frankrig!

PS. Jeg har løbet i dag 🙂

A

Skriv et svar

