Thalia Pitzner fortæller om træning, livet og Miss Universe!

Skærmbillede 2015-07-09 kl. 13.18.40

Så blev det tid til endnu et interview med en skøn, sej og stærk kvinde! Denne gang er det Thalia Pitzner, som er i rampelyset!

 FUN FACTS OM THALIA:

1. Hun er opvokset i Djursholm, Stockholm.

2. Hun har altid haft en lille drøm om at blive skuespiller

3. Hun elsker dyr (udtagen katte, killinger er selvfølgelig søde)

Thalia er 22 år og arbejder hos Copenhagen Diamond Exchange som diamantgrader. I maj måned blev Thalia kontaktet af Miss Universe og det tog hende ikke lang tid at takke ja til at deltage.

Skærmbillede 2015-07-09 kl. 13.27.47

A: Har det påvirket din hverdag at skulle stille op til Miss Universe konkurrencen og hvordan?

Det har det selvfølgelig. Jeg har fået mere fokus på at planlægge min træning korrekt, samtidig med at jeg sørger for at spise sundt, nærende og varieret. Når der kommer et øget fokus, kommer det automatisk til at fylde mere i min hverdag. Ved siden af dette har jeg stadig min hest og min ridesport hver dag, som også kræver tid. Jeg har fundet ud af, hvor vigtig planlægning og prioritering er i en hverdag som min.

Skærmbillede 2015-07-09 kl. 13.17.37

A: Er Miss Universe et fuldtidsjob, hvis man kan sige det sådan?

Ja, det er det tildels. Miss Universe er ikke noget, som kræver, at jeg er et bestemt sted fuld tid, men det kræver en masse træning og øvelse op til og dette løber let op i rigtig mange timer om ugen.

Skærmbillede 2015-07-09 kl. 13.17.15

A: Hvor meget tid bruger du på konkurrencen? Har du tid til at se venner og familie?

Jeg vil altid have tid til at ses med venner og familie. For mig handler det meget om at prioritere og tilrettelægge min tid, så jeg kan det hele nå. Igen planlægning og prioritering er vejen frem!

Skærmbillede 2015-07-09 kl. 13.18.54

A: Hvordan ser en almindelig dag ud for dig i kost og træning?

En almindelig hverdag for mig starter helst med at kysse min kæreste godmorgen! Derefter står den på morgenmad og derefter direkte til træning. Jeg kan godt lide at have lidt mad i maven, når jeg træner, da det gør, at jeg har mere energi under min træning, så jeg kan yde mere. Efter træning er det hjem og spise noget mere mad og så i bad. På den måde bliver min dag skudt godt i gang. Lige nu har jeg ferie, da vi i Copenhagen Diamond Exchange er ved at få nyt lokale i København. Dette betyder, at jeg har frit leje til at enten bruge tiden med nogle veninder eller tage op til hesten og træne den, alt efter hvilken rækkefølge der passer bedst.

Skærmbillede 2015-07-09 kl. 13.23.27

A: Prøv at forklar hvilke spisevaner der fungerer for dig!

Jeg følger ikke en bestemt kostplan, men jeg tænker selvfølgelig over hvad jeg spiser! Jeg er på ingen måde fanatisk i forhold til min kost. Jeg drikker altid friskpresset grapefrugt om morgenen. Det smager skønt, det er proppet med C-vitaminer, og udover det gør grapefrugten det faktisk sværere for kroppens fedt at binde sig. Jeg spiser oftest skyr med chiafrø, bær, frugt, nødder eller hvad jeg nu lige har lyst til den dag. Det smager dejligt og så er der altid en masse flotte farver på ens tallerken! Min frokost er meget forskellig, alt efter hvor jeg lige er. Jeg spiser tit en rugbrødsmad med fisk -eller kød pålæg eller noget avokado, rejer hytteost eller lignende. Hvis jeg i løbet af dagen bliver sulten, spiser jeg frugt eller drikker en smoothie. Til aftensmad spiser jeg enten fisk, kød, grøntsager, smoothie eller hvad jeg nu lige har lyst til den pågældende dag.

Skærmbillede 2015-07-09 kl. 13.16.03 Skærmbillede 2015-07-09 kl. 13.21.23

A: Har du en livret eller et favoritmåltid?

Uh, det er svært at vælge. Jeg elsker alle måltider! Men hvis jeg nu alligevel skal, så må jeg nok vælge morgenmad. Der er intet bedre end en god morgenmad, som gør, at man starter dagen godt. Jeg har ikke nogen livret som sådan, men noget jeg stort set altid har lyst til er sushi…. eller fransk eller italiensk eller thai.. Jeg kan blive ved, da jeg er fan af mad 🙂

A: Tænker du meget over din vægt, nu hvor du skal deltage ved Miss Universe?

Jeg tænker ikke så meget på min vægt. Jeg ser mig selv i spejlet og spørger mig selv, om jeg er tilfreds med det, jeg ser.

 Skærmbillede 2015-07-09 kl. 13.18.14

A: Nu til lidt om din træning. Hvad gør du for at holde formen?

Jeg træner hver dag. Udover at jeg er konkurrencerytter og dermed rider hver dag, så bruger jeg masser af tid i fitnesscenteret. Jeg elsker at holde mig i gang. Når jeg træner, laver jeg både cardio og styrke. Op til Miss Universe har jeg modtaget et sponsorat til en personlig træner, Per Roager, som hjælper mig med min fysiske og psykiske form. Når jeg træner er det alt fra 30 minutter til 2 1/2 time alt efter hvad jeg træner. Som i kan se, træner jeg meget og det behøver jeg også, fordi jeg også godt kan lide at spise meget og samtidig have en balanceret krop. Jeg træner pga. udseende, min krops helbred, min sport og så den glæde jeg får af at træne.

Skærmbillede 2015-07-09 kl. 13.15.11

A: Hvordan håndterer du at få trænet i en travl og presset hverdag?

Jeg ser ikke rigtig træning som en valgmulighed. Det er noget som skal gøres, om det så er morgen, middag eller aften.

Skærmbillede 2015-07-09 kl. 13.14.35

A: Hvordan ser Thalias fremtid ud?

Jeg håber selvfølgelig på at vinde Miss Universe Denmark konkurrencen, så jeg kan komme til USA og repræsentere Danmark. Det ville også være en fantastisk og unik mulighed for at udfordre mig selv, opleve noget helt anderledes og få en hel masse indflydelse. Derudover ser jeg selvfølgelig min fremtid indenfor diamantbranchen, om det så bliver i Danmark eller på internationalt plan, det må tiden vise.

Skærmbillede 2015-07-09 kl. 13.18.26

Thalia’s tips og tricks:

  • Thalia’s træningstip: Tænk positivt under hele din træning – selvom det er mega forfærdeligt, når du runder din 6. kilomet og det bare går op ad bakke, så prøv at blive ved med at holde den positive tankegang og tænk på, hvor godt det du laver lige nu, er for både din krop og dit sind. Når det så er sagt, så husk altid at spænde op i din core-muskulatur, dvs. omkring maven og bækkenet, hvilket min træner, Per Roager, også går meget op i, jeg hele tiden gør!
  • Thalia’s kosttip: Spis rigeligt! Jeg vil ikke opfordre nogen som helst at sulte sig eller at skulle mærke sult. Spis derimod noget sundt. Drik vand i stedet for cola, også selvom det er cola light eller zero. Hold dig hydreret hele tiden. Du får både en flot hud, udstråling og krop ved at spise sundt og drikke rigeligt med væske!

Skærmbillede 2015-07-09 kl. 13.20.02

Held og lykke til smukke Thalia i hendes rejse igennem Miss Universe!

The A - WAY!

Jeg håber, at i syntes om det!

A

2 tanker omkring “Thalia Pitzner fortæller om træning, livet og Miss Universe!

  1. Tak rigtig god blog publicering og billederne gjorde det var lidt mere sjovt at komme igennem teksten. Billeder fik mig dog i tanke om, at jeg skal træne mere så kroppen har lidt øv-på, men god tekst og føler det har hjulpet på mange måder og sushi er lækkert, det kan man atlid spise :-).

    Synes det utrolig med træning hver dag, jeg bliver altid meget øm efter hård træning men det så nok fordi man ikke skal træne så hårdt.

    Like

    • Hej Sofie! 🙂
      Tusind tak, jeg er glad for at du kan lide det og at du føler at det har hjulpet dig – det er jo det aller vigtigste! 🙂
      Ja Thalia er en sej pige, både mentalt og fysisk!
      Jeg ønsker dig en fantastisk weekend!
      KH Amanda 🙂

      Like

Skriv et svar

