Dagens sunde tip!

Nu genereliserer jeg måske en smule, men jeg tror ikke jeg tager meget fejl, hvis jeg siger, at en stor del af befolkningen sidder i deres sofa og ser tv eller lignende mange aftener i løbet af en uge, måske med en pose popcorn som set nedenfor. Ret mig endelig hvis i mener jeg tager fejl! 🙂

Skærmbillede 2015-06-01 kl. 08.58.08

For det første er det ikke godt for hverken ryggen eller nakken at sidde sammenkrummet i en sofa og for det andet forbrænder du minimum af kalorier. Hvis du så samtidig spiser popcorn, chips eller noget andet, er det bare dobbelt minus på kaloriekontoen. Du indtager, men forbrænder ikke. Min far gav mig en skøn ide, som jeg har taget til mig straks efter og som jeg håber i også vil.

FÅ EN MOTIONSCYKEL I STUEN! 😀

Skærmbillede 2015-06-01 kl. 08.55.09

I stedet for at sidde og dovne den i sofaen, mens man ser tv, kan man da ligeså godt cykle lidt imens. Det behøver ikke at være en hård hård træning, hvor du presser dig selv maks. Bare det at du er i gang, gør en verden til forskel. Jeg sidder fx og ser min yndlingsserie, som lige pt er Suits, mens jeg cykler. En episode tager lige over 40 minutter og jeg kan love jer for at tiden går hurtigt. Det er lige omkring 350 kalorier, jeg forbrænder – næsten uden at bemærke det! På den måde kan jeg få tilpasset et ekstra træningspas i løbet af dagen. Det er da smart!!

Skærmbillede 2015-06-01 kl. 08.53.31

Jeg vil med stor sikkerhed, kunne sige, at der er en i jeres familie, som har en gammel motionscykel stående i kælderen eller på loftet, som de ikke bruger. Så det er bare om at spørge rundt! Hvis ikke man er så heldig, kan man finde super billige og fine motionscykler på dba.dk. Så der er ingen grund til vente!

Skærmbillede 2015-06-01 kl. 08.54.17

Hav en dejlig mandag!

A

Skriv et svar

