Lækker morgen hos La Esquina på Østerbro

I går var jeg på La Esquina på Østerbro med min dejlige lillesøster Carla. Lidt atypisk dag at tage sin søster med når man tager i betragtning, at det var mors dag haha 🙂 For lige at pudse glorien, så havde jeg inviteret min mor først, men hun skulle være hjemme hos min yngste søster. Carla og jeg havde en fantastisk formiddag i de noget så hyggelige omgivelser, som La Esquina tilbyder. Billederne nedenfor taler vidst for sig selv!

Skærmbillede 2015-05-10 kl. 21.05.44

 Skærmbillede 2015-05-10 kl. 21.05.55

Skærmbillede 2015-05-10 kl. 21.06.08

Mens Carla og jeg undersøgte menukortet, startede vi med et ingefær shot hver og to cappucinoer. Ingefær er en rigtig god måde at starte et måltid på, da det sætter gang i forbrændingen og er super sundt, hvilket jeg også har skrevet meget mere om her. Både shot og kaffe var god, og set fra mine øjne et plus, at jeg kunne få min kaffe på minimælk.

Skærmbillede 2015-05-10 kl. 21.17.37 Skærmbillede 2015-05-10 kl. 21.22.19

Kortet var spækket med lækkerier – og ikke kun den syndige slags! Jeg endte med 1x havregrød m æble, kanel og hakkede mandler og 1x omelet m ristet rugbrød, tomatsalat og revet Hø-ost. Jeg må sige, det er en af de bedste omeletter, jeg har fået! Grøden var også rigtig god, men omeletten tog førstepladsen! Priserne er også virkelig fair! Grøden kostede 35 DKK og omeletten kostede 70 DKK. Du kan desuden få en brunchtallerken med både bolle, ost, croissant, yoghurt m musli og bær, frisk frugt og omelet til 125 DKK.

Skærmbillede 2015-05-10 kl. 21.28.28Skærmbillede 2015-05-10 kl. 21.30.46Skærmbillede 2015-05-10 kl. 21.31.38

Som i nok kan se, var der rigeligt med mad og jeg kunne sagtens have nøjedes med en ret – men var glad for, at jeg fik prøvet begge dele, for det var virkelig lækkert! Jeg undlod at spise brødet og en del af grøden. Når man tænker på sundhed, er det vigtigt at mærke efter, hvornår man er mæt og her stoppe. På den måde får kroppen ikke mere, end den har behov for, hvilket er et stort problem i nutidens verden.

Skærmbillede 2015-05-10 kl. 21.29.49

I kan finde La Esquina på deres hjemmeside, på Facebook og på Instagram.

Nu vil jeg smutte tilbage til arbejdet!

Hav en skøn dag!

A

Skriv et svar

