Lær at elsk din morgentræning!

Skærmbillede 2015-04-13 kl. 10.25.10

Jeg er personligt kæmpe fan af at træne om morgenen! Jeg kommer i gang, bliver frisk og får rørt mig før alle andre (det er næsten det bedste af det hele haha) 🙂 Okay er måske ikke kæmpe fan, når vækkeuret ringer kl. 5.30, men når jeg er oppe, er det helt fint! I hverdagene består min morgentræning oftest af en 7-8 kilometers løbetur. Da jeg møder kl. 8.00, kan jeg ikke nå i fitness, fordi jeg træner 30 minutter på cykel, fra hvor jeg bor.

IMG_7147 IMG_7160

I weekenden er jeg vild med at træne i fitness tidligt om morgenen, fordi så er jeg næsten alene i centeret og har plads til at ånde og udfolde mig!

IMG_6795

At træne om morgenen giver mig energi, velvære og overskud til at klare resten af dagen. Det er den bedste følelse at vide, at man har resten af dagen til at gøre præcis, hvad man vil med god samvittighed! 🙂 Til dem af jer der har utrolig svært ved at komme ud af sengen om morgenen og altid er fristet til at trykke på snooze, her kommer der nogen af grundene til, hvorfor i skal afsted og nogle tips til hvordan det lykkedes! Til dem af jer der allerede er med mig oppe om morgenen – nu går vi mod de lyse morgener, så det vil kun blive lettere at komme op! 🙂

Skærmbillede 2015-04-13 kl. 10.40.27

Hvorfor er det en god ide at morgentræne?

  • Når du træner om morgenen kickstarter du din forbrænding og holder den øget i flere timer efter, hvorfor du forbrænder flere kalorier i løbet af dagen. Herudover hjælper morgentræningen også med at regulere din appetit i løbet af dagen. WIN WIN! 🙂
  • Undersøgelser viser også, at din koncentration forbedres markant. På den måde vil du kunne fokusere og arbejde bedre i løbet af dagen.
  • Du kommer i godt humør af træning, og det smitter af på resten af dagen! Når du dyrker motion udløses endorfiner fra hjernen, som er kroppens egen produktion af lykkepiller. Får du endorfiner (lykkepiller) fra morgenen af, booster du dit humør resten af dagen.

Tips til hvordan du kommer afsted!

  • Gør din træningstaske klar aftenen inden
  • Find en at træne med. Hvis du har en aftale, vil du have langt sværere ved at droppe træningen, fordi du ved din makker venter på dig.
  • Sæt dit vækkeur tidligere på dagen, mens du stadig har energi og motivation til at træne. Hvis du gør det lige inden du går i seng, er du træt og umotiveret.

Skærmbillede 2015-04-13 kl. 10.36.18

Hvordan har i det med morgentræning? Fan eller modstander? 🙂

Hav en dejlig dag!

A

Skriv et svar

