Morgenmadsinspiration: Smoothieskål med kokosmælk, nødder og bær

Smoothie er fantastisk! Jeg lavede denne lækre smoothieskål en weekendmorgen i påsken. Jeg havde lyst til noget forfriskende, noget let, noget sødme og noget som mættede. Voila, det blev til en tyk, grødlignende smoothie toppet med nødder og bær.

Normalt ville jeg bruge minimælk, som det flydende middel i mine smoothies, men i dag brugte jeg Alpros nye Coconut Original. Jeg fandt ud af, at den er perfekt i smoothies! Den er sød, frisk, ikke for tyk og så indeholde den KUN 20 KALORIER!!! 😀 Jeg må indrømme, at jeg var en smule skeptisk pga. det lave kalorieindhold, om hvor meget kokos, mælken ville smage, men der blev jeg meget positivt overrasket. Smagen af kokos var virkelig god, det var ikke for lidt og det var ikke for meget! Den vil helt sikkert blive et fast inventar i mine køkkenskabe for eftertiden! 🙂 Jeg købte forresten denne mælk i Føtex, men Alpro kan også købes i Irma.

IMG_7405

Smoothien bestod af:

  • 1 stort frossent jordbær
  • 1 håndfuld frosne hindbær
  • 1 håndfuld frosne brombær
  • 1/2 banan
  • 150 ml Alpro Coconut Original (alt afhængig af hvilken konsistens man ønsker, kan man bruge mere eller mindre kokusmælk for at justere tykkelsen)

Toppings:

  • 10 hakkede mandler
  • 1 håndfuld friske jordbær

Alle ingredienser til smoothien blendes sammen. Herefter hældes smoothien på skål eller i glas og man kan herefter selv toppe sin smoothie, med hvad man ønsker. Jeg havde lyst til blåbær og nødder 🙂

IMG_7404

Jeg blev selv virkelig tilfreds med både smag og udseende! Jeg elsker, når mad ser indbydende ud, og det vil jeg vove at påstå, at denne skål gør! 🙂

Nu vil jeg smutte afsted til Personlig Træner uddannelse hele dagen i dag og skal også afsted igen imorgen! Jeg skal jo blive klog, så jeg kan lære fra mig! 🙂

Hav en fantastisk dag!

A

Sponsoreret indlæg.

Skriv et svar

