Find 5 fejl i fitnesscenteret!

Rigtig mange, især kvinder (sorry ladies), får ikke nok ud af deres ture i fitness! Hvilket jo er rigtig synd, når man nu er kommet afsted! Så gælder det da om at få mest muligt ud af det!  Der er 5 typiske fejl, som ofte begås. De 5 fejl kommer nedenfor.

Du træner kun cardio. Det er rigtig, løbebåndet og crosstraineren forbrænder mange kalorier, mens du står på dem, men forbrændingen stopper kort tid efter endt træning. Ønsker man en effektiv og givende træning, vil det være mest fordelagtigt at kombinere cardiotræning og styrketræning. Stærke muskler forbrænder mere, både mens du træner og i hviletilstand. Ved at kombinere cardio og styrketræning, vil du få fordelene ved mange forbrændte kalorier fra løbebåndet og stærkere muskler, som giver dig en bedre generel hvileforbrænding fra styrketræning.

Skærmbillede 2015-04-08 kl. 10.52.18

Der trænes med ingen eller for lidt vægt. Rigtig mange af os kvinder er bange for at få muskler som mænd, hvis vi styrketræner. Derfor, når vi så styrketræner, trænes der ofte med ingen eller for lette vægte. Som jeg tidligere har skrevet i dette indlæg, er denne idé en stor misforståelse. Kvinder er ikke disponeret til at få muskler som mænd, da kvinder ikke har samme mængde testosteron i kroppen. Testosteron er det, der resulterer i store muskler. For kvinder kræver det derfor VIRKELIG meget hård træning at komme til at se store ud. Vil du have mere ud af din træning så skift de 800 gentagelser ud med 10 hårde gentagelser à tre set. Du vil på denne måde stramme op, blive stærkere og øge din forbrænding.

Skærmbillede 2015-04-08 kl. 10.46.04

Du punktræner. Ja, jeg tror alle har et sted på kroppen, de ønsker mere trænet og mere fast og derfor træner de disse punkter rigtig meget. Det hænger desværre ikke sådan sammen, at man kan punkforbrænde, det ville da ellers være skønt. Faktum er, at fedtet forbrændes over hele kroppen, og ikke kun fx på inderlårene. Den markerede mave kommer altså først til syne, når musklerne ikke er dækket af et lag fedt. Det gælder om at køre øvelser med store muskelgrupper, som øger fedtforbrændingen, køre cardiotræning som forbrænder en masse kalorier og spise en sund og varieret kost.

Hyggetræning. Jeg undskylder på forhånd til dem, som giver den maks gas til træning! Men mange træner ved al for lav intensitet, både når det gælder cardio- og styrketræning. Når pulsen er oppe og når du presser dig selv, forbrændes der mange flere kalorier og endda på kortere tid. Hvis du er meget social eller holder for lange pauser under træning går intensiteten af træningen. La den sociale hygge, facebook og instagram vente til efter træning og giv den maks gas når du træner og du vil se resultater. Når du nu er her alligevel – som min far plejer at sige.

Skærmbillede 2015-04-08 kl. 10.48.10

Tænker over hvad de andre tænker. Ser jeg godt ud, kan man se, jeg sveder, er jeg rød i hovedet, sidder mit hår pænt? Glem alle de her tanker om udseende og hvad andre tænker og brug energien på at træne fuldt ud i stedet. Jeg kan fortælle, at sandsynligheden for at andre holder øje med dig, er utrolig lille, for de har selv travlt med at tænke på, hvad andre tænker om dem. Giv den gas for din egen skyld!

Skærmbillede 2015-04-08 kl. 10.49.23

Giv den gas, vær ligeglad hvad andre tænker og nyd din træning! 🙂

Tak fordi i læser med!

A

Advertisements

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s