My kind of Muesli

Morgenmad er mit absolutte yndlingsmåltid! Jeg ved ikke hvorfor, men det smager mig bare bedre end andre måltider. Jeg glæder mig altid til min morgenmad, når jeg går i seng. Er der andre end mig, som har det på den måde? Det er bestemt ikke sådan, at jeg ikke kan lide et godt stykke kød eller en anden god ret, men det er bare ikke det samme for mig!

Skærmbillede 2015-04-05 kl. 14.21.52

Min morgenmad består ofte af skyr, yoghurt, grød eller lignende. Jeg topper det gerne med frugt, mysli eller nødder. Ikke noget super svært eller fancy pancy overhovedet, men super lækkert er det! Nu har jeg efterhånden prøvet rigtig mange forskellige varianter af ovenstående, hvorfor jeg også har prøvet rigtig mange forskellige myslier. Jeg må erkende, at der ikke er noget, som slår den hjemmelavede version! En ting der også er rigtig skønt ved selv at lave det, er, at man selv er herre over ingredienserne og hvor meget sukker der puttes i. Virkelig mange myslier på markedet indeholder helt sindssygt meget sukker! Jeg har fundet en måde, hvor man kan søde sin mysli uden sukker! Flydende sødemiddel fra Suvida klarer jobbet! Læs mere om Suvida og deres produkter her.

Skærmbillede 2015-04-05 kl. 14.32.44

Flydende Sød som det hedder, indeholder 0 kalorier, 0 sukker og er sødet med Stevia. Flydende Sød fra Suvida fungerer rigtig godt, når jeg laver mysli. Det fungerer garanteret også rigtig godt som sukkererstatning i kager, men her er jeg ikke nået til endnu 🙂 Suvida kan klart anbefales!

Årsagen til at jeg valgte at lave hjemmelavet mysli her i påsken, er fordi min mor, er stoppet med at spise gluten. Jeg ville prøve at lave en version, som hun også kan spise. Hun er ligesom jeg rigtig glad for skyr med mysli, så nu hvor hun er stoppet med at spise gluten, er hun blevet udfordret i forhold til toppings. Resultatet af den glutenfrie mysli sødet med flydende sødemiddel blev super godt! Nedenfor er opskrift og fremgangsmåde, hvis nogen skulle være blevet inspireret til selv at prøve kræfter med denne lækre mysli! 🙂

Glutenfri hjemmelavet mysli:

Ingredienser:

  • Græskarkerner
  • Sesamfrø
  • 1 pose stenalderbrødmix med tranebær fra Svansø
  • Solsikkekerner
  • Hørfrø
  • 1-2 spsk honning/siryp
  • 1 pose glutenfri bageblanding fra Urtekram
  • Flydende sødestof fra Suvida (efter egen smagsløg)
  • Gojibær

IMG_7376IMG_7377

Fremgangsmåde:

Det er en utrolig let og hurtig opskrift!

  1. Alle tørre ingredienser blandes sammen i en skål.
  2. Blandingen hældes ned på en stor pande. Kogepladen står på varm og reguleres løbende.
  3. Honning/siryp og det flydende sødemiddel hældes over.
  4. Herefter gives blandingen varme, ind man selv syntes myslien har fået nok og har det rette udseende og den rette konsistens.
  5. Lad myslien køle af og hæld herefter på glas. 🙂 Jeg er helt vild med min fine glasbøtte!

 IMG_7380

God køkken-lyst og nyd det sidste af påsken! 🙂

A

Skriv et svar

