My FRANKLY addiction! ♥♥♥

Skærmbillede 2015-03-30 kl. 10.15.54

Jeg har netop lært Frankly Juice at kende og jeg er allerede kæmpe fan! Det er tre unge fyre, Christian Bowall, Christian Seiersen og Sebastian Fenger, der står bag det nye juicekoncept i København. Konceptet er bygget op om naturlige og ærlige værdier. De sælger sunde, smagfulde og økologisk koldpressede juicer og shots. Der er ingen tilsætningsstoffer, ingen pasteurisering, ingen konserveringsmidler og ingen pesticider, juicerne består altså udelukkende at frugt og grønt!!! Det der især fangede min opmærksomhed ved Frankly Juice, er, at alle juicerne er koldpressede! Det vil sige, at alle de sunde næringsstoffer, der er i frugt og grønt, bevares! Man får altså ligeså mange vitaminer og mineraler som ved at spise de rigtige frugter og grøntsager! Mere naturligt bliver det ikke!!

frankly

Jeg var inde forbi butikken Frankly Market på Sværtegade 2 i indre by – lokalet er Joe & The Juice’s gamle, der ligger i forbindelse med tøjbutikken Norr. Jeg var inde for at høre lidt mere om tankerne bag Frankly Juice. Jeg fik bla. svaret, at det skal være lettere at tage det sunde valg, og jeg kan ikke være mere enig! Vi bliver hver dag tilbudt søde sager fra alle sider. Det er lækkert, at man kan gå ind i en butik og få ren sundhed direkte på flaske uden at få alle mulige usunde tilbud. Inde i butikken kan alle juicerne og shotsene købes. Desuden kan man også få morgenmad, lækre salater, wraps og kaffe. Læs også mere på deres hjemmeside http://franklyjuice.dk eller på deres facebookside https://www.facebook.com/franklyjuice?fref=ts.

Nedenfor er en kort anmeldelse af mine yndlingsjuicer og shots so far. Jeg har ikke været ude for, at der var nogen, jeg ikke kunne lide, men jeg har stadig mine favoritter 🙂 Jeg bliver helt happy bare af at se på flaskerne. Farverne er så smukke og så er flaskerne så fede! Jeg er vild med designet! De er total instagram-værdige! 🙂

3 – Ginger & Apple:

IMG_7182

Helt klart favoritshottet!!! Både æblesmagen og ingefærsmagen træder i kraft på en meget velafbalanceret måde. Ingefærsmagen er tilpas stærk og æblesmagen er tilpas sød. Første gang jeg smagte shottet, var efter en morgenløbetur. Perfekt start på dagen. 🙂 Det kunne jeg sagtens vænne mig til!

Læs mere om ingefærs gode egenskaber i mit tidligere indlæg “Hvorfor spise ingefær??” https://theawayblog.wordpress.com/2015/03/28/hvorfor-spise-ingefaer/.

12 – Beetroot, Orange, Apple & Ginger:

IMG_7137

Juice nr. 12 har en gennemtrængende sød smag af rødbede! Mit eneste problem er, at jeg har gennemsigtig bøjle på og den smitter desværre af. Så man skal passe på, man ikke spilder! Den er i en heftig farve! Jeg kan selv rigtig godt lide smagen af rødbede, så juicen smager mig rigtig godt!

Udover at smagen af rødbede er dejlig, indeholder grøntsagen også et højt indhold af nitrat, som har positive indvirkninger på lever, nyrer, hjerte, kredsløb, hjerne, muskler, ja i det hele taget det meste af vores krop! Dette er fordi, nitrat omdannes til nitrit, som omdannes til kvælstofoxid i kroppen. Kvælstofoxid åbner blodkarrene, øger blodgennemstrømning, så iltoptagelse øges og blodtrykket sænkes. Endnumere er rødbede kendt for at have udrensende egenskaber. “JEG TROR, JEG TAGER TO” 🙂

13 – Carrot, Orange, Apple, Red Pepper, Turmeric & Ginger:

IMG_7136

Meget speciel smag i starten, men nøj hvor den voksede på mig. Tror det er blevet en af mine yndlingsjuice! Det er ren sundhed på flaske!  Jeg havde lidt svært ved at placere smagene, det er en ren smagseksplosion! Det gør, at jeg kan blive ved med at drikke den og bare ikke blive træt af den! 🙂

Gulerod, som findes i juicen, indeholder afskillige sunde stoffer, såsom beta-carotener, som har gode sundhedsmæssige gevinster. Beta-carotener kan virke styrkende for hud og hår, da beta-caroten er et forstadie til vitamin A. Naturlige dræberceller i immunsystemet øges og derfor styrkes kroppens forsvar mod indtrængende baciller. Gulerødder giver også glød til huden og kan virke solbeskyttende (solcreme er dog ikke at glemme!! 🙂 )

Skærmbillede 2015-03-30 kl. 10.17.45

Det er helt sikkert ikke sidste gang, jeg er forbi Frankly Juice! Jeg tror, jeg har fået mig det, man kalder en frankly addiction! 🙂

Tak fordi i læser med!

A

Til at slutte med vil jeg lige huske jer på at gå ind og deltage i Superfruit konkurrencen her: https://theawayblog.wordpress.com/2015/03/24/superfruit-og-en-laekker-konkurrence/. Vinderen trækkes onsdag d. 1/4.

2 tanker omkring “My FRANKLY addiction! ♥♥♥

Skriv et svar

