Model Cristina Mantas fortæller om livet i overhalingsbanen!

Jeg har været så heldig at fange model Cristina Mantas til et interview mellem hendes mange modeljobs, træningssessions og hyggelige stunder sammen med familie og venner. Jeg sætter stor pris på Cristinas tid og lyst til at deltage. Nedenfor kan du læse mere om Cristinas modelliv på farten og hvordan hun holder sig glad, sund og stærk!

Skærmbillede 2015-03-22 kl. 20.31.26 Skærmbillede 2015-03-22 kl. 20.22.17

Christina Mantas er 20 år, 1.80 høj og arbejder som fuldtidsmodel på femte år hos Scoop Models. Cristina har gået shows for Chanel, Maison Martin Margiela, Dolce & Gabbana mfl. Herudover er hun kampagnemodel for Oh by Kopenhagen Fur, Maria Black og Dyrberg Kern og har lavet billeder til blandt andet Spanske Vogue, Franske Marie Claire og kataloget hos Armani. Cristina har opnået et utrolig flot CV med masser af erfaring og deler nu ud af hendes oplevelser og erfaringer fra livet i overhalingsbanen.

– Cristina, har du planer om, at modelkarrieren skal være din levevej?

Både og. Min plan lige nu er, at få så meget ud af denne mulighed som jeg har nu. Jeg har bestemt planer om at få en videregående uddannelse, men jeg ønsker samtidig at holde modeljobbet kørende så længe som muligt. Jeg syntes, mit job og mit liv er sjovt og spændende og så er der gode muligheder for at rejse og tjene penge. Men hvis du spørger mig, om det er det, som jeg vil med hele mit liv, så nej. Ikke på den helt lange bane i hvert fald.

Skærmbillede 2015-03-22 kl. 20.23.56

– Hvordan ser en “normal/almindelig” hverdag ud for dig, når du er på arbejde?

Jeg tror ikke rigtig, at jeg kan definere en “almindelig” dag på jobbet. Der er aldrig to dage, som er ens. Hvis jeg skal på photo-shoot, møder jeg som regel tidligt ind, får ordnet makeup og hår og så skydes der ellers billeder. De fleste af mine shoots tager op mod 10-12 timer, alt afhængig af jobbet selvfølgelig.

Skærmbillede 2015-03-22 kl. 21.05.51 Skærmbillede 2015-03-22 kl. 21.07.30

Når det er modeuge, er min hverdag lidt mere kompliceret. Så går jeg til castings, fittings og til sidst shows. Til tider skal alle tre ting nås på en dag! Castings og fittings kan tage alt fra 5 minutter til 6 timer, hvor showet varer mellem 3-4 timer. Jeg møder ind 2-3 timer før et show og bliver klargjort og herefter er selve showet hurtigt overstået.

 Skærmbillede 2015-03-22 kl. 20.26.51 Skærmbillede 2015-03-22 kl. 20.33.30

– Hvordan ser din hverdag så ud, når du har fri?

Når jeg har fri, bruger jeg som regel min dag på at træne, se mine veninder, hygge med familien, få ordnet praktiske ting etc. 

 Skærmbillede 2015-03-22 kl. 20.31.48 Skærmbillede 2015-03-22 kl. 20.28.54

– I forhold til træning. Hvad gør du for at holde modelformen?

Jeg prøver at træne hver anden dag i op til 2 timer. Jeg træner hovedsageligt på reformer maskiner og ellers yoga og pilates. Reformer træning er helt klart min favorittræning. I begyndelsen, da jeg startede på at træne reformer træning, ville jeg gerne bare ligne Candice Swanepoel, men nu træner jeg fordi, at jeg får det godt og får mere energi af det. Jeg er overraskende nok blevet super glad for at træne.

 Skærmbillede 2015-03-22 kl. 20.23.03 Skærmbillede 2015-03-22 kl. 20.26.09

– Hvordan formår du at passe træningen ind i en travl og hektisk hverdag?

Jeg har en personlig træner, netop pga. mit job altid er meget uforudsigelige. Ved at have en personlig træner kan jeg få trænet, når det passer ind i mit skema. 

– Nu har vi snakket lidt om din hverdag og din træning, prøv at fortæl lidt om dine spisevaner. Følger du en bestemt diæt og er det med vægten, generelt noget der fylder meget i dine tanker?

Skærmbillede 2015-03-22 kl. 20.25.40 Skærmbillede 2015-03-22 kl. 20.24.33

Nej det gør jeg ikke og vægten fylder ikke meget i mit liv. Jeg har heller aldrig haft problemer med min vægt. Jeg har hele mit liv været undervægtig, så jeg tænker ikke rigtig over, hvad jeg spiser. Jeg spiser generelt sundt, fordi min mor er helse freak, men det er så også det haha. Det eneste tidspunkt jeg har tænkt over min vægt, var, da jeg var elitesvømmer og skulle tage på haha 🙂 

 – Har du en guilty pleasure, du vil dele med mig?

Jeg har faktisk tre styks! Chokolade, cigaretter og vin.

 Skærmbillede 2015-03-22 kl. 21.13.14

– Hvad gør du, når du rigtig skal forkæle dig selv?

Jeg bruger nogle af mine hårdt tjente penge!!

Cristinas tips og tricks:

  • Mit bedste træningstip: tænk på Candice når i er ved at give op! Det gør jeg altid og så bliver jeg ved haha!
  • Kostråd: Det er vigtigt ikke at blive besat af kurer og diæter. Spis generelt varieret og sundt og så er det ikke verdens undergang med noget ost, hvidt brød og kage en gang imellem.

 Skærmbillede 2015-03-22 kl. 20.32.51 Skærmbillede 2015-03-22 kl. 21.13.50

Billederne til interviewet er taget fra Cristinas Instagram profil som hedder ”cristinamantas”.

Jeg håber, i syntes om det!

A

Skriv et svar

