Sund på ferien? Her kommer hvordan!

Nu er jeg så vanvittig heldig, at jeg rejser til Miami imorgen. Det bliver skønt med varme, sol, god mad og så at kunne slå hovedet fra! Men hey – ferie behøver ikke nødvendigvis være lig med usund mad og dovenskab! Jeg har i hvert fald ikke planer om at falde fuldstændig af på den 🙂 . Der skal selvfølgelig være plads til at skeje ud og nyde, at man er på ferie – ingen tvivl om det! Jeg vil dog forsøge at holde mig til nogen sunde retningslinjer, der gør det muligt leve og spise godt på ferien uden nødvendigvis, at gå på kompromis med sundheden. Mine retningslinjer og råd kommer nedenfor.

Skærmbillede 2015-03-13 kl. 07.11.16

  • Mine råd starter allerede i lufthavnen. Prøv at undgå junkfood og søde sager i lufthavnen og på flyet. Det vil give dig lyst til mere sukker, fordi du får et sukker kick, som afløses af en følelse af lyst til mere. Jeg ved, det er en svær én, da det kan være svært at vælge det sunde valg i en lufthavn og i luften. Sørg for at pakke nødder, knækbrød og frugt hjemmefra. Så er du sikker på, du altid har noget sundt ved hånden, når den lille sult melder sig.
  • Spis til du ikke er sulten mere – ikke til du er overmæt! 🙂
  • Spis proteinrigt – forsøg at få proteinrige mejeriprodukter, æg og kød hver dag! Det holder forbrændingen oppe, samtidig med at det holder dig mæt længe.

IMG_6972

  • Skift tunge desserter ud med frisk frugt eller Frozen Yoghurt hvis det haves. (det skal jeg helt sikkert 🙂 )
  • Husk dine grøntsager – restauranter har ofte lækre menuer med forskellige variationer af grøntsager. Og pommes fritter er ikke en form for grøntsag! 😀
  • Husk løbeskoene – du ved aldrig, hvornår du får tid til en hurtig løbetur eller en omgang styrketræning. Jeg skal i hverfald ud og løbe med min far og se Star Island og de vilde huse! Løb er en fantastisk måde og lære byen og stedet at kende!

1078080_10200995311499099_235290636_n

Nu vil jeg tage på Personlig Træner uddannelse i WellCome, inden jeg imorgen rejser oversøisk imorgen.

Hav en fantastisk fredag!

A

Skriv et svar

