Sæt fut i forbrændingen

Nøglen til en slank og sund krop går gennem en god forbrænding. Der er personer, som er født med en skyhøj forbrænding og intet behøver at gøre for at se slank ud. Det er bestemt ikke alle, der har dette medfødte super-gen! Heldigvis kan man selv være med til at booste forbrændingen ved at træne, drikke, tænke og spise rigtigt! Nedenfor får du de bedste tricks til at sætte fart i din forbrænding!

Skærmbillede 2015-03-03 kl. 09.54.49

Tips & Tricks:

1. Fyld depoterne op fra morgenstunden, SPIS MORGENMAD. Som jeg i indlægget “Love your breakfast” ( https://theawayblog.wordpress.com/2015/02/25/love-your-breakfast/ )  har nævnt, er morgenmad utroligt vigtigt at huske! Man skal spise som en konge til morgen, en prins til frokost og en bonde til aften. Det er godt for forbrændingen at få nogle byggesten at arbejde med fra morgenstunden, så kroppen får energi til at modstå dagens strabadser.

Skærmbillede 2015-03-03 kl. 10.03.00

2. Drik vand. Vand virker rensende for kroppen og øger stofskiftet. Dette skyldes, at kroppen bruger energi til at opvarme vandet til kropstemperatur. Tilfør citronsaft og øg effekten af vandets evne til at sætte forbrændingen op.

3. Træning er essentielt for at øge din forbrænding. Det er vigtigt, at man træner noget, som man syntes er sjovt! Hvis ikke man kan lide sin træning, så kommer man ikke afsted! Det skal siges, at der er forskellige former for træning, der har vist sig at være mere hensigtsmæssig i forhold til at øge forbrændingen, styrketræning er en af dem. Styrketræning øger muskelmassen. Muskler forbrænder mere, ergo vil du forbrænde mere. Cardiotræning giver dog den største forbrænding her og nu. Et mix af cardio- og styrketræning vil være anbefalelsesværdigt i forhold til at få en super god forbrænding.

Skærmbillede 2015-03-03 kl. 10.05.21

4. Cool down! Stress sænker din forbrænding. Når kroppen er stresset, går den i forsvarsposition. Når kroppen er i denne tilstand, vil den holde på fedtet og derfor vil man have sværere ved at tabe sig. Der er ofte flere, som er uforstående overfor, hvorfor de ikke taber sig, nu de træner og spiser så sundt. Hvis kroppen er stresset, vil den opfatte påvirkninger som træning og diæt som trusler og derfor gå i yderligere forsvar. Vend blikket indad og find ud af hvad det er, der stresser dig. Jo før kroppen er i balance, desto før vil kroppen være parat til at være samarbejdsvillig.

5. Remember your greens. Frugt og grønt indeholder masser af vitaminer, mineraler og fibre, som alle er med til at stimulere fordøjelsen. Sørg for at størstedelen er grøntsager, da disse indholder færrest kalorier.

6. Spis protein. Protein, som fx kylling, giver både en god mæthedsfølelse, samtidig med at den hjælper til at stimulere forbrændingen. Det siges, at protein forbrænder 30% af sig selv. Det er fordi, at din krop skal bruge mere energi til at fordøje protein end fx hvide kulhydrater.

7. Husk din nattesøvn! Hvis ikke du får sovet nok, kan kroppen ikke restituere ordentligt og din forbrænding vil blive dårligere. Jeg vil inden længe lave et indlæg om nattesøvn og vigtigheden af denne. Så husk at følge med herinde!

Skærmbillede 2015-03-03 kl. 09.52.23

Hav en fantastisk dag!

A

Reklamer

2 tanker omkring “Sæt fut i forbrændingen

    • Præcis, du har helt ret. Lynkurerne virker sjældent som håbet – problemet er, at når ønskevægten er nået, vælger de fleste tit at gå tilbage til deres gamle kost, hvorfor vægten kommer tilbage. For at nå et varigt vægttab bliver man nødt til at lave ændringer i ens livsstil! 🙂
      Kh The A-Way!

      Like

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s