Kickstart din morgen og få mere ud af dagen!

Vi må lære at leve med det – tidlige morgener hvor vi skal op på arbejde, på studie eller noget helt tredje, er her for at blive, om vi kan lide det eller ej! Jeg har derfor bestemt mig for at få mest ud af dem!

Jeg har samlet nogle tips og tricks til, hvordan man får den bedste start på dagen, så du også kan få mest ud af den!

Skærmbillede 2015-02-23 kl. 09.17.05

Uret ringer 6.30. Det er sat 20 minutter tidligere end det behøves, så du har goood tid!! Nej tak til stres og jag! Herfra gør du følgende, i følgende rækkefølge.

Skærmbillede 2015-02-23 kl. 09.19.38

1. TÆNK POSITIVT fra du slår øjnene op! Faktisk anbefaler jeg, at du bliver liggende i sengen i 5-10 minutter (det var da dejligt ikk!?), mens du visualiserer og tænker på, de ting i livet du er taknemmelig for, hvilken person du vil være i dag og hvilke skønne ting dagen byder på. Mens du ligger og tænker positive tanker så SMIL for fanden da!! At gøre det her påvirker hele din dag og hjælper dig til at føle overskud og selvtillid! Og det er ikke for sjov!

Læs indlæg om smil her: https://theawayblog.wordpress.com/2015/02/16/der-er-altid-en-grund-til-at-smile/

Skærmbillede 2015-02-23 kl. 09.24.44

2. STRETCH your body! På den måde vil din kroppe roligt vågne og der vil komme gang i blodomløbet og musklerne på en behagelig afslappet måde.

Skærmbillede 2015-02-23 kl. 09.26.14

3.Fyld olie på lokomotivet som noget af det første. Du skal sørge for, at få drukket vand fra du vågner! Dette er meget vigtigt, da du du i løbet af natten sveder og intet væskeindtag får.

Et tip: Hav et glas vand ved dit sengebord. Drik vand inden du går i seng og som noget af det første når du vågner. På den måde sikrer du bedst muligt, at din væskebalance holdes stabil.

4.Et dejligt bad til at vaske nattens dovenhed og sved af sig. For mange virker det opkvikkende at afslutte badet med et koldt gys, der sætter gang i blodcirkulationen.

Skærmbillede 2015-02-23 kl. 09.31.28

5.HUSK at spise morgenmad! Morgenmad er dagens vigtigste måltid. Hvis du får en lagt en god bund, sikrer du, at dit blodsukker er stabilt. At huske morgenmaden har indvirkning på dit energiniveau, humør og hjernefunktionalitet resten af dagen!

Skærmbillede 2015-02-23 kl. 09.32.39

6. Og naturligvis cykler eller går du til arbejde! Jo mere du rør dig, jo bedre har du det og desto mere energi vil du have i løbet af dagen.

Gør det imorgen og giv endelig melding tilbage om, hvordan det påvirker jeres morgen og jeres dag!

Tak fordi i læser med!

A

Advertisements

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s