The Greatest City of them All – New York!

Så er jeg tilbage på dansk jord efter en fuldstændig fantastisk tur til verdens fedeste storby New York!! Turen gik på at spise en masse lækker mad, shoppe, gå en hel masse, lege lidt turister og så fik jeg også presset et par træninger ind! Alt i alt den perfekte ferie for mig! Mad, shopping og motion! WHAT’S NOT TO LIKE???

IMG_6455

New York er bare en skøn by – den har ALT! Jeg har tidligere boet i Midtown, oppe omkring 5th Avenue og Times Square, men denne gang boede jeg i Soho og jeg har i den grad smidt al min kærlighed over denne bydel af Manhatten! Soho er langt mindre hektisk; gaderne er ikke ligeså fyldte, butikkerne er mere overskuelige og på hvert et gadehjørne ligger der en guldklump af en restaurant eller en café!

Nedenstående billeder viser området. Restauranten hedder Noho Star og er bestemt et besøg værd! Den ligger på 330 Lafayette St.

foto 4foto 2

Selvom jeg har fået en forkærlighed for Soho, betyder det ikke, at jeg har begrænset mig til udelukkende at være i Soho. Jeg har været hele Manhatten rundt; Greenwich Village, ved Times Square, 5th Avenue, Downtown, ved Wall Street, Tribeca og mere endnu. New York har så meget at byde på og det gælder om at opleve mest muligt af det! I denne omgang blev det ikke til Frihedsgudinden eller Empire State Building. Til gengæld var jeg oppe i Rockefeller Center for første gang, og hold da ferie en oplevelse. Jeg vil personligt mene at Rockefeller Center er en større oplevelse end Empire State Building, da man både kan se Empire State Building + Central Park, hvilket du ikke kan, hvis du er oppe i Empire State Building.

foto 3 foto 4

Jeg benytter sjældent subway, bus eller taxi, når jeg er i storbyer! Jeg kan bedre lide at gå. Der er to bonusser ved at gå; 1. Det giver god motion og 2. man oplever byen meget tættere på. Jeg vil til enhver tid anbefale at gå så meget som muligt når man er i en storby og hvis vejret tillader det, måske endda løbe en tur! Ved at gå eller løbe lærer man byen så meget bedre at kende! Som Søren Kierkegaard siger: Går du nok, så går det nok!

foto 5 foto 2

Tak fordi i læser med!

A

IMG_6596

2 tanker omkring “The Greatest City of them All – New York!

Skriv et svar

