Breakfast in Copenhagen – the healthy way!

Det kan godt være lidt af en jungle, når man skal finde et sted at spise sit første måltid i København – DER ER SIMPELTHEN ET ENORMT UDVALG!! For mit vedkommende er det altid vigtigt, at jeg kan få serveret et sundt, lækkert måltid og en god kop kaffe (jeg er en rigtig kaffesøster). Når jeg tænker sundt, hentyder jeg til madvarer, der giver kroppen noget at stå imod med resten af dagen såsom skyr, frugt, grøntsager, æg, rugbrød osv. Ikke at jeg har noget imod hvidt brød, pandekager og søde sager, jeg elsker det faktisk haha, men jeg prøver for så hvidt muligt at holde mig fra det. Nedenstående steder er mine klare favoritter til en sund morgenmad, der giver en stærk krop.

IMG_5818IMG_4977

Ovenstående billeder er taget på Original Coffee på Bredgade 36, men de er også til at finde i Illum, ved Trianglen og i Hellerup. Billedet til venstre er deres morgenmadstallerken til sølle 55 DKK. Du får masser af lækkert for pengene, en skyr med granola og bær, 2 stk. rugbrød med smør, ost og marmelade og 2 æg. Original Coffee laver den skønneste kaffe, deres cappuccino er helt fantastisk! Til højre ses deres skyr med granola og bær, til når man lige skal slukke den hurtige sult.

IMG_3790

The Laundromat Cafe på Elmegade – Nørrebro er den hyggeligste lille cafe. Deres skyr med granola, sirup og frugt er bare dejlig, og når man tager en smoothie og en cappuccino til er det helt perfekt! Hvis man er mere til en traditionel brunchtallerken, serverer de lørdag og søndag lækre store brunchtallerkener.

Skærmbillede 2015-02-03 kl. 18.40.19

Wulff og Konstali kan bare det hele! Det fungerer sådan, at du har mulighed for at vælge 5 eller 7 komponenter ud fra deres menukort, der bugner af både sunde og mindre sunde retter. Jeg valgte, og det skal siges, det var et svært valg, skyr med granola, øllebrød, spejleæg, rugbrød og et stykke franskbrød med hummus. Alt sammen super lækkert! Helt klart en tur til Amager værd, hvis det er, man kommer ind fra byen af!

Skærmbillede 2015-02-03 kl. 18.44.56

Kafbar Kompa 9 har den hyggeligste stemning og man har bare lyst til at blive hængende hele dagen! Du kan få serveret deres morgenmadstallerken, diverse sandwich og min favorit, deres skyr med syltetøj, granola og bær. Måske i har bemærket, at jeg er en rimelig stor sucker for skyr og granola haha 😀

Andre anbefalelsesværdige morgenmadsdestinationer:

– Emmerys og Lagkagehuset: Deres kaffe er to die for og det samme gælder deres skyr med granola!

– Nordisk Brødhus på Rantzausgade Nørrebro

– Grød i Torvehallerne

– The Yoghurt Shop på Grønnegade KBH K (nok ikke den store overraskelse)

Tak fordi i læser med!

A

Skriv et svar

